V SC2000 šlo změnit rozlišení? Nevybavuji si, že by to šlo, můžu někdy zkusit v dosboxu. S tím lépe vypadajícím CRT to může být prostě dané rozlišením, LCD mají vyšší rozlišení, než na jaké byly ty staré hry dělané a navíc větší plochu, tak to tam vypadá blbě v původním rozlišení blbě a v okně to je zase malé. Třeba OpenTTD vypadá použitelně i s tou starou grafikou, ta se mi líbila víc než ty jejich legální...
V SC2000 podle mě šlo změnit rozlišení.
CRT monitory měly, chtě nechtě, trochu "měkčí" obraz. S tím tvůrci grafiky počítali a využívali vyšší kontrast mezi pixely. Na LCD to pak vždy vypadalo jinak. Podobně se muselo na LCD dodělávat subpixelové vyhlazování písem, něco, co na CRT nebylo vůbec potřeba.
Ano, CRT monitory měly více rozmazaný obraz, pixely se slévaly a částečně překrývaly. Subpixelové vyhlazování nemělo smysl, protože monitor vůbec nevěděl, na které subpixely konkrétní pixel fyzicky namapuje. Ale jinak to byly krásné blikající ozařovače. Nikdy nezapomenu na svůj první barevný CGA monitor, který měl odhadem 25 kg, a k tomu výkon cca půl dioptrie za rok :)
[Lael Ophir]
No jo, ale ty hry byli tehdy na tyhle vlastnosti staveny, respektive vlastnosti tehdejsich monitoru dokazaly nektere nedostatky docela skryt. Mam jeste v zive pameti jak vypadal na crt-cku napr. stary dobry rusky Z.A.R a dneska (alespon ze zacatku) na stejnem rozliseni mi prijde strasne rozpixelizovany a hranaty...
Ano, protože dneska máte monitor s daleko vyšším rozlišením. Ale pokud máte obraz s nízkým rozlišením, tak si můžete vybrat, jestli bude upscaling dělat monitor nebo GPU, alespoň u nVidia karet. U monitoru záleží na implementaci výrobce (možná to jde nastavit v OSD menu), u GPU scalingu by mohl být výsledek lepší. No a pokud nosíte brýle, tak je to pořád možnost je prostě sundat ;)
Já bych jim to nevyčítal. Kdo měl například práva na hry na 8-bity, mohl později hru vydat pro mobily, pro webové prohlížeče, hand-held konzole typu GameBoy atd. Kdo řekl "OK, je to staré, tak to uvolním zdarma", ten se mohl o většinu zisků připravit. A těžko někomu vyčítat, že se při podnikání snaží dosáhnout zisku :)
Podle zprávičky tu hru EA dále prodává, takže když nechá někoho udělat klon a použít původní grafiku + zvuky, tak EA přichází o peníze. Navíc pokud by v EA tolerovali klon pro PC, tak by to znamenalo, že EA na svých právech netrvá, a otevíralo by to cestu i k vydání klonu i pro iOS, Android, handheld konzole apod.
Lulane, i blbec jako ty by moh chapat, ze tyhle stary hry si nekoupi nikdo, kdo ji kdysi, na 90% upiratenou, nehral. A rozhodne ani opensource klon to nijak neovlivni. Jedinej problem je v tom, ze prevazna vetsina tvurcu doslova zvysoka sere na to, aby z toho aspon vyhodili vsemozny srackomety, ktery na soudobych systemech nefungujou (a nefungovaly ani na tech dobovych).
Sak... tahle sracka mi do stroje nesmi, ani kdyby tam rozdavali zadarmo uplne vsechno. Tuhle sem si chtel koupit ME... komplet na steamu ale neni, tak sem si nekoupil nic, jejich problem. Je to asi tak stejny, jako kdyby mi v hospode rekli, ze gulas mi nandaj, ale pro knedle si musim skocit k pekarovi na druhou stranu mesta ...