Co chteji vynalezat?
Opensource je akorat flight controller, zbytek je jen trup, motory a regulatory.
Opensource flight controller deska stoji 40 Euro a ten zbytek se da poridit do 3000 Kc v Cine.
Motor + regulator + vrtule + unasec - 350 Kc to cele 4x
Trup - 400 Kc
Baterka - 500 Kc
Prijimac - 400 Kc
Uz ted je ten jejich projekt 2x drazsi.
Jste chopen to za tu cenu dodat? Pokud jste za avizovanou cenu schopen dodat všechny potřebné komponenty tak, aby člověk nemusel postupně doobjednávat "ještě na tohle jsem zapomněl", "poslali mi něco jiného", "ono si X nerozumí s Y, musím jedno z toho vyměnit, jen aby si to ale pak ještě rozmělo se Z", tak se určitě řada zájemců najde.
Osobně co znám lidi, co si zkoušeli tohle zařízení postavit sami, tak pohořeli právě na tom, že ani po několika měsících neměli všechny komponenty pohromadě. A pak se na to buď vykašlali, nebo si objednali již hotový výrobek nebo kompletní stavebnici (v několika případech také ne moc kompletní, "že prý si mám dokoupit XY z eBay"), ovšem za patřičně vyšší cenu.
Co takhle nebýt líný a použít google ;-) http://lmgtfy.com/?q=gimbal
Soukromí je zde taky otázkou, mě ale spíš není jasné, jak je to s právem užívání vzdušného prostoru. Pod zemí to patří Báňksému úřadu, na zemi máme Zákon o provozu na pozemních komunikacích, ve vzduchu jsou letadla podřízena vojenskému nebo civilnímu řízení letového provozu. Jak je to s x-koptérami??? Opravdu může každý buran létat kdy chce, kde chce a s čím chce a srát, v nejhorším případě i ohrožovat ostatní??? Co se stane, když si každý umane, že bude mít kvadrokoptéru a ještě k tomu autonomní (dodávkové služby)? Budou se srážet nad ulicemi, zaplétat do drátů, rozbíjet okna, padat na hlavy, na auta...? Reguluje tohle nějaký zákon?
Samozřejmě.
Letmý úvod tu: http://m.podnikatel.cz/clanky/vyuzivate-dron-ke-komercnimu-foceni-a-nataceni-riskujete-velkou-pokutu/
Jen bych zdůraznil, že se jedná o komerční využití. Při nekomerčním využití (rekreace a sport) se to dá vydávat za model letadla a tam už to tak přísné není. Je tam limit jak těžké to smí být, jak vysoko to smí letět, jak blízko letiště a tak. Bohužel lehká věc, které neletí výše než je výška okolní zástavby a vegetace, regulacím uniká. Technicky vzato je na to legislativa stejná, jako na pouštění draků.
Omezení k provozování jsou pro komerční i nekomerční použití vyplývající ze zákona jsou zhruba stejná. Spíš komerční nekomerční řeší velikost povinného pojištění. Ohledně provozování a je jedno jestli to je letadlo, vrtulník, x-koptéra.
Aktuální legislativa neumožňuje přepravu nákladu pro komerční nebo nekomerční využití. Omezení toho kde a jak můžete to provozovat stejné. Předpis upravuje kde lze to provozovat, jak blízko zástavby, jak vysoko, dokonce na kolik metrů se lze přiblížit k jiné osobě.
A hlavně ! dotyčný letoun aď s pevnou nosnou plochou nebo vrtulníky\výrníky musíte provozovat v dohledu. Dohled přes kameru se nepočítá !
Naprostá většina těchhle "hraček" jsou ignorovány , nikoliv že by se jich ty legislativa netýkala. Je to podobné jako s wifi spoutě lidí prohází, že "přapaluje". V případě, že ale se na ně přijde, tak se z té pokuty pos..