Stříhám v tom poslední rok a musím říct, že docela drží (aktuálně v 2.0.7 a 2.1 již testováno, plánuji v tom sestříhat IFA Berlin 2016), teda "tvorba" je to značně amatérská nedělejte si iluze (https://www.youtube.com/user/fahacz), střih, 2-5 stop, přechody, fade in/out, korekce, občas vložit obrázek, prostě nic extra nic, ale ono to umí docela dost věcí včetně např. klíčování zeleného plátna apod s čím jsem si trochu hrál, udělali kus práce za poslední rok, dejte tomu šanci.
Já jsem zkoušel 2.0.7. Na Windows ani nešlo oříznout klip, OpenShot pokaždý při pokus o to spadl. Převod videa do jinýho formátu ničemu nepomohl. Ani dál se s tím nedalo pracovat kvůli neustálým pádům. Na Linuxu jsem s asi 50 pády projekt z pár dopředu Avidemuxem ořezaných klipů nakonec sestavil. Ale při pokusu o vyrenderování program pokaždý spadl a video nešlo vytvořit. Změna formátu opět nepomohla.
Takže jsem video nakonec sestříhal v Kdenlive, který sice taky párkrát spadlo, ale video nakonec vyexportovat šlo. Také jsem musel oželet pár funkcí a některé byly opravdu hodně přes ruku. Několikrát jsem musel hledat na internetu nebo v manuálu jak udělat to, co v jiných editorech zvládnu lehce bez velkého zkoumání.
Tak doufám, že verze 2.1 opravuje hlavně ty pády, který v podstatě znemožňovaly OpenShot vůbec používat. Kdenlive mi svým ovládáním nesedl i když dneska už jsem docela schopný v něm rozumně pracovat. OpenShot 1.x byl svého času první na Linuxu rozumně použitelný editor.
Ještě jsem nezmínil PiTiVi, který tak nějak přešlapuje spoustu let na místě a neustále restartuje svůj vývoj a po stránce funkcí toho moc nenabízí.
Prosímvás, Vám všem Openshot dobře funguje při tvorně animovaných titulků ve spojení s Blenderem? Mně nikdy, v žádné z předchozích verzí a ani v poslední.Vždy dostanu hlášku, že mám nainstalovat určitou vezi Blenederu, ale ani když ji mám, titulek nevytvořím. Blender samotný normálně startuje...Je mi jasné, že něco musím dělat špatně, ale co...díky za radu! Mám Ubunťáka 16.04LTS...