Cena autorských práv by byla započtena do média, uživatelé by se sami starali o distribuci autorských děl, jejich propagaci, kopírování, recenze, ... Takový obchod 2.0. A producenti by ušetřili náklady za reklamu a prodej, které mnohonásobně převyšují výrobní náklady. Třeba by šlo takto prodávat autorská média, tedy média se započteným autorským poplatkem, na které by bylo legální cokoliv nakopírovat.
To ale není totéž, protože prodej by zajišťovalo jméno umělce, které vzniklo jeho tvorbou, nikoliv marketingem. Tedy ten prodej je realizací zisku. Náklady by byly jen s vyražením jména na prázdné DVD, na který by bylo nakonec nakopírováno něco jiného, jen kupující by věděl, že koupí podporuje svého umělce.
Představuji si krám s regály s prázdnými CD s vyraženými různými jmény,... a co distribuce prázdných CD do obchodů? Různí umělci by distribuovali prázdná CD se svým jménem...
Mohlo by se to jejich jméno tisknout až na pokladně a nějaký systém by registroval prodané kusy pro vyplácení odměn...
Promiňte, nechal jsem se unést.