Podle pravidel, GDPR by to měl být spíše "opt-in". Protože Privacy-by-default/design znamená, že jakékoliv zbytečné zpracování OÚ není aktivní, pokud o to uživatel nepožádá a přiznejme si, že cílená reklama je z pohledu uživatele zbytečné zpracování OÚ.
Tzn. je hezké že reagují. Osobně jsem tipoval, že zavedou placené členství bez cílení, ale nabízí to všem zdarma... na druhou stranu tímto řešením si zadělávají na další problém, který se zas bude znovu řešit za 2-5 let ;)
31. 3. 2023, 13:03 editováno autorem komentáře
Tak hlavně mnohem větší problém je v tom, že GDPR bez nezávislého auditu je vše, jenom ne vymahatelná, pokud neudělají nějakou kardinální hloupost nebo se neobjeví nějaký whistleblower. (A reklama tvoří jen část z příjmů z data miningu, na to je dobré nezapomínat)
To, že je to opt-out je stejně jen detail. Větší problém jsou třeba shadow profily, které s opt-out jaksi nekamarádí.