Teraz by nam isty Lolo, miestny odbornik na patenty, mohol vysvetlit, ake spravne je patentovo chranit "Přenášení informací pomocí sociálních sítí o aktivitách uživatelů na jiných doménách" pretoze firma Facebook musi byt chranena, aby sa jej vratili neskutocne financie vrazene do vyvoja "Přenášení informací pomocí sociálních sítí o aktivitách uživatelů na jiných doménách" a ake je "Přenášení informací pomocí sociálních sítí o aktivitách uživatelů na jiných doménách" netrivialne a ako tazke a financne narocne bolo objavenie tohto principu.
No v kazdom pripade velmi uzitocne pre odhalovanie extremistov a boj proti vselijakym zlym *izmom. Mal by som si to rychlo patentovat a vsetci mi budu platit :-)
Alebo jednoducho odhalia, ze som extremista, a namiesto popaltkov za pouzitie patentov, budem prednostne vybrany na teambuilding na zakladni Guantanamo. :-(
Ale inak by ma zaujimalo, co prior art: Google to predsa robi uz davno za pomoci text ads, nie?
Hlupost, isty miestny odbornik na patenty ti na prior art povie, ze nevadi, ze to uz takto robi Google, dolezite je, ze na _Facebooku_ to robi tlacitkom like Facebook ako prvy!
Ved predsa "listovat" si na dotykovej obrazovke telefonu je tak diametralne ine a odlisne a v principe nepodobne listovaniu si v knihe, ze tento zasadny objav, ktory si isto vyziadal obrovske investicie, si zasluzi patentovu ochranu presne tak, ako to, ze Facebook sleduje uzivatelov pomocou tlacitka like je uplne odlisne od adwords, pretoze tlacitko like je na Facebooku a nie na Google!
Voila!
je to asi prvni stranka v historii kterou si takto uzivatele blokuji no klobouk dolu ale vidim ze je to potreba vice nez kdy jindy :)
# Block Facebook
127.0.0.1 www.facebook.com
127.0.0.1 facebook.com
127.0.0.1 static.ak.fbcdn.net
127.0.0.1 www.static.ak.fbcdn.net
127.0.0.1 login.facebook.com
127.0.0.1 www.login.facebook.com
127.0.0.1 fbcdn.net
127.0.0.1 www.fbcdn.net
127.0.0.1 fbcdn.com
127.0.0.1 www.fbcdn.com
127.0.0.1 static.ak.connect.facebook.com
127.0.0.1 www.static.ak.connect.facebook.com
Technicky - ikonka Like button neni obyč obrázek ale něco jako img src="http://.....com/...php?...." , takže při každém zobrazení stránky s ikonkou se na svr FB pošle požadavek na obrazek a FB server si při tom může přečíst svoje cookies, takže ví který uživatel FB se podíval na kterou stránku. Pokud uživatel nemá účet na FB, získá FB svr jenom přehled, na které stránky se tento anonymní uživatel kdy podíval (za předpokladu, že je na nich FB like button). Tohle prakticky může udělat každý, kouzlo spočívá v množství stránek s FB like b., které dává FB docela služný přehled.
To si ale budete muset udělat daleko širší blacklist. Tímhle způsobem totiž pracují například všechny reklamní systémy. Reklamy typicky nejsou hostované na webu, který prohlížíte. Jde o skript, iframe nebo linkovaný obrázek. Ve všech takových případech poskytovatel reklamy vidí vaše aktivity na webech, pro které hostuje reklamu (resp. ví co jste četl). Takže když si budete řekněme číst články o Fordu Focus, na nejrůznějších stránkách na něj najednou uvidíte reklamu. Když budete hledat informace o genekologických problémech, budou na vás skákat reklamy na různé volně prodejné přípravky. Říká se tomu perzonalizovaná reklama. Jinak vítejte na internetu :D