Britský úřad pro hospodářskou soutěža trhy CMA (Competition and Markets Authority) nařídil společnosti Meta (alias Facebooku) zbavit se společnosti Giphy, kterou Facebook koupil před dvěma lety. Důvody souvisí s omezením hospodářské soutěže.
CMA argumentuje tím, že koupí Giphy nastalo u Meta omezení přístupu ostatních sociálních platforem k animovaným GIFům na této službě, což tyto sociální sítě činí méně přitažlivými pro uživatele a tudíž koupě Giphy Facebookem (Meta) narušuje rovný trh jak sociálních sítí, tak souvisejícího trhu online reklamy ve Spojeném království. Zpráva dodává, že už tak tráví britští uživatelé na sítích Meta většinu času (konkrétně 73 %), podobně konstatuje více než poloviční podíl Meta na britském trhu s online reklamou. CMA zde také vyhodnotila, že krátké animované GIFy budou i nadále významným prvkem vtažení uživatelů na danou sociální platformu.