Hlavní navigace

Firefox testuje reklamu v rychlém přístupu

Roman Bořánek

Mozilla ve vývojové verzi (nightly) prohlížeče Firefox začala testovat jistou formu reklamy, resp. propagace webových stránek. Zatímco dnes po spuštění čerstvě nainstalovaného prohlížeče uvidíte stránku rychlého přístupu s prázdnými okénky, v budoucnu by mohla být zaplněna. A to odkazy na stránky, které si pozici zaplatí.

Rychlý přístup pochopitelně stále bude možné bez omezení přizpůsobit a reklamy odstranit. V podstatě stejný koncept už nějaký čas využívá Opera. Odkazy zobrazené za finanční plnění jsou označeny tagem sponsored. Některé zřejmě zůstanou i zdarma, např. Wikipedie. Výchozí sestava nabízených stránek se může lišit, například podle geografické lokace uživatele.

Hledání nových zdrojů příjmu je pro Mozillu důležité, neboť v současnosti je hodně závislá na jednom partnerovi – Googlu, který firmě platí za pozici výchozího vyhledávače v prohlížeči Firefox. Jen v roce 2012 tak Mozilla inkasovala 268 miliónů dolarů, což je cca 85 % celkových příjmů společnosti.

(Zdroj: The Next Web)

Našli jste v článku chybu?