we’ll be landing tests on our pre-release channels to see whether we can <u>make things</u> like the new tab page <u>more useful</u>, particularly for fresh installs of Firefox
These tests <u>are purely to understand what our users find helpful</u> and what our users ignore or disable – these tests are not about revenue and none will be collected. Sponsorship would be the next stage once we are confident that we can deliver user value.
Testovat jestli je nacpani reklamy do prohlizece pro uzivatele uzitecne ? Opravdu ?! Salamovka a zmrdspeak jak vysity.
Já bych Mozille poslal prachy i bez banneru, kdyby o to požádali (tak jako to dělá Wikipedia) - po aféře s odvoláním CEO ale s menší ochotou, než bych to udělal dříve.
To je podle mě model, který bude fungovat lépe. Reklamní bannery část lidí naštvou a budou používat jiný prohlížeč a část přejde na nějaký fork bez bannerů.
Ona Mozilla i žádá https://sendto.mozilla.org/page/contribute/EOYFR2013-newdefault?source=mozillaorg_footer, byť ne tak viditelně jako Wikipedia. Myslím, že jeden čas žádali i prostřednictvím mailu lidi registrované k odběru novinek (a nabízeli plyšového dinosaura při jisté výši příspěvku).
Nejake dalsi argumenty? Aha, to by nekdo musel aktivovat tu jednu mozkovou bunku ...
1) download status bar - vyvojar se na to vysral
2) noia ... dtto
3) passwordmaker ... dtto
4) adblock ... kde se vzalo tu se vzalo zaskrtitko, defaultne povolujici "nerusive" reklamy (google a spol)
Od neceho fork existuje, od neceho ne, a i pokud existuje, novy autor se na to vykasle po par novych verzich a zmenach API taky. Nemluve o tom, ze aby clovek udrzel prohlizec pouzitelnej, musi s kazdou verzi travit hodinu hledanim nahrady za to, co vyvojari rozeserou.
Mno hlavne ze se zakaze pouzivani pluginu ... to je nejdulezitejsi ... a pritom ty zdaleka nejderavenjsi (flash) dostanou vyjimku ... protoze bez nich nefunguje skoro nic. Takze mi prestane fungovat nekolik placenych aplikaci ... ktere pouzivaji plugin do prohlizece na ovladani ... chmm ...
Já bych to neviděl tak černě. Podle všeho to bude vypadat tak, že když si někdo čerstvě stáhne Firefox, tak bude mít na úvodní stránce stránky, které si to zaplatí místo prázdného místa. Dalším používáním se tyhle stránky nahradí těmi používanými.
Naopak si myslím, že se to běžným uživatelům bude líbit, pokud tam budou mít už na začátku třeba odkaz na facebook, twitter a podobné kraviny. A jako bonus na tom mozilla vydělá.
V každém případě tohle je první změna ve firefoxu po dlouhé době, která mi nejak zvlášť nevadí, na rozdíl od nesmyslných změn v UI, které vyvrcholili s Australisem.
Nevím, ale Australis jsem postřehl jenom díky tomu, že to má jiný vzhled. Manželka ho nepostřehla vůbec a na ovládání se nic od poslední verze výrazně nezhoršilo. Takže tam bych moc nenadával.
A reklama? Té je všude tolik, že už jsem imunní. Prostě můj mozek se tak nějak přizpůsobil. Oči samy ostří mimo flashový animace a větší šance už má statická reklama. Ale po zjištění, že jde o reklamu na něco, co nehledám, tu informaci jednoduše vypustím... A tenhle tlak na ignotrování reklamy je na všechny mozky.
A pokud to bude na prázdné stránce, stejně jsou taby v rozostřené oblasti periferního vidění, protože po Ctrl+T stejně píšu URL, slovo do vyhledávání nebo hledám v záložkách. Ale nepopírám, že užitečnější by bylo tam zobrazit tipy pro BFU na lepší zabezpečení atd.
Mám to přesně obrázeně. Dělám vývoj, takže mám profesionální deformaci - paranoidní pragmatik se sklonem matematicky modelovat.
Při nákupu zubní pasty jsem se přistihl, že u jednoho konkrétního druhu přemýšlím, jestli těch "80% účinné látky" z reklamy je z minimálního množství, aby fungoval slibovaný efekt (to nemá cenu kupovat), ze smrtelnýho množství (to je moc riskantní kupovat), nebo z objemu tuby (pak je tady riziko, že pasta bude hnusná jak cesta do práce, protože čím líp něco funguje, tím větší je to dryják a to nechci kupovat).
U Bédy Trávníčka se zase nedokážu dopočítat obchodního modelu: Tržby - (Nájmy + Platy + Reklama + Slevy) dává tak malý číslo, že nůž v travní sekačce musí být nutně lisovaný z papíru, pokud to má mít motor. Takže z tohohle kšeftu mám doma možná jeden reklamní leták, pokud ho dneska donesla pošťačka...
Kupuju to, co je na trhu delší dobu, není to low cost a neběží na to reklama. Znamená to totiž, že produkt má dlouhodobě spokojený zákazníky i bez toho, že by to lidem cpali do palice horem spodem, kteří jsou ochotní si připlatit za jeho vlastnosti proti low cost zboží. Třeba holení - reklamu na MACH3 už člověk nevidí, ale mají ho všude, i přes ne zrovna symbolickou cenu se prodává a nedávno volal nějaký Arzen Yperitovič Telefonovič, že mají nějakou low cost new name sadu holení a jestli ji nechci za pár stovek vyzkoušet, že je lepší než MACH3 (aniž by věděl, že to používám). Takže mě ten pitomec jenom utvrdil v tom, že teď mám doma dobrý produkt, který nemám měnit.