Pokud nejaka aplikace kombinuje absolutni a relativni miry, tak to nemuze dobre dopadnout. http://www.hanselman.com/blog/LivingAHighDPIDesktopLifestyleCanBePainful.aspx
Ja taky kdyz jsem linej tam nekam v Qtcku neperu sirku 200 pixelu, misto toho abych zjistoval jaka je prumerna sirka aktualniho pismena a tou neco nasobil.
Zrovna v Qtcku se dost blbe zjistuji metriky fontu, ktery ma uzivatel nastaveny jako default.
Ale iba v pripade ze aplikacia vyuziva komponenty samotneho OS a na zaklade toho skaluje alebo rovno skaluje OS. QT ma vlastne vykreslovanie a tak isto vo vlastnej rezii riesi celu grafiku. Preto treba upravit vsetky casti QT ktore doteraz neratali s vysokymi rozliseniami na malych obrazovkach = velke DPI.
Samozřejmě to nejsou neřešitelné problémy. Ale když má uživatel 4K display a spustí si řekněme WinAmp, který všechno měří v pixelech, bude to špatné. Podobně pokud se v aplikaci špatně mixují absolutní a relativní velikosti.
Průšvih je v tom, že autoři neměli možnost testovat svůj na high-DPI monitorech. Když něco zmršili, nebylo to vidět. Teď to najednou vidět je, a uživatelé jsou nespokojení.