Vlákno názorů k článku
Gentoo zakazuje přispívání kódem generovaným umělou inteligencí od m1x - Z doby prvních Pentií si pamatuju vtip: Sparc (velice...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 4. 2024 13:01

    m1x

    Z doby prvních Pentií si pamatuju vtip:

    Sparc (velice pomalu): „Kolik je 3+5 ?“
    Pentium okamžitě vykřikne: „17“
    Chvíli se nic neděje.
    Po chvíli Sparc pomalu povídá: „Vždyť je to špatně. Vždyť to má být 8 .“
    Pentium okamžitě vykřikne: „Špatně, ale rychle !“

    Já vím, vždy je důležitější být první, ale já osobně mám radši když jsou věci správně a pak se opakovaně používají než když jsou rychle a levně a dělají se pokaždé znova a zase špatně. Zrovna IT je velice vhodné pro opakované používání toho co bylo dobře vymyšlené.

    Už současný stav těch hraček, které se používají k práci a které kdesi hluboko v technické podstatě jsou zcela deterministické a vlastně i bezchybné, už současná nespolehlivost a nepředvídatelnost je zoufalá. Jistě, AI funguje. Funguje rychle, levně, efektivně. Ale výsledek je prozatím dost nedůvěryhodný.

    Už teď máme nehorázný nadbytek nekvalitního kódu a s AI budeme chrlit těch sraček mnohonásobně víc, protože je to přece tááák snadné a rychlé a vždyť to přece obvykle i funguje. Nelíbí se mi to a myslím že se mi to nelíbí z dobrého důvodu.

  • 19. 4. 2024 14:05

    BoneFlute

    Souhlasím s vaším pocitem nekvalitního kódu.
    Nesouhlasím s vaším závěrem ohledně AI. AI žádný nekvalitní kód nechrlí. Takhle AI nefungují.

  • 19. 4. 2024 15:38

    JSH

    > AI žádný nekvalitní kód nechrlí. Takhle AI nefungují.

    Šlo by trochu rozepsat, jak je to přesně myšleno? Protože i v téhle diskuzi se toho nekvalitního kódu nagenerovaného AIčkem najde docela dost.

  • 19. 4. 2024 17:35

    BoneFlute

    Napíšu dotaz třeba do GPT. Ten vygeneruje odpověď. Zkouknu výsledek a řeknu si, že mě nepochopil a upřesním zadání. Kouknu na to, a řeknu si, že toto už by mohlo fungovat. Vložím to do svého projektu a otestuju, jestli to dělá co má. Trochu to přeformuluju, protože to není čitelné. Případně to celé rozepíšu, přepíšeu, etc.
    Pak si řeknu, že toto není časově|paměťově|etc optimální, a tak se vrátím k GPT, a řeknu mu ať to zoptimalizuje takto a takto.

    Ano, nebudu popírat, že existují programátoři, kteří požádají GPT aby jim napsalo esej o Karlu IV a následně to vloží jako javascriptový kód. Ale to nejsou ani zdaleka všichni.
    Stejně tak, jako že existují lidé, kteří si myslí, že "s AI budeme chrlit těch sraček mnohonásobně víc".
    Stejně tak, jako že existují lidé, kteří dle svých slov dělají 30let v oboru, a přesto neví nic o DI, obhajují Singletony, a GoF je pro ně svatá kráva.
    Dokonce existují lidi, kteří dělají/dělali weby v DW, nebo FP, a přišlo jim to ok.

    Ano, setkal jsem se s firmou, která měla projekt tak nehorázně zprasený, protože to dělal jeden programátor, který prostě dělal co uměl. Tan kód nebyl zprasený proto, protože by se ten programátor nesnažil, nebo protože by to jinak nešlo, nebo proto, protože používal nebo nepoužíval AI. Ale protože ta firma nerozuměla tomu co dělá. Neudělala si tým, který by kontroloval kód. Nezáleželo jí, té firmě, na kvalitě.

    AI je jen nástroj, stejně jako intelisense, FW, github, SO, indové. Prasata jsme my, kteří to pustíme do produkce.

    19. 4. 2024, 17:38 editováno autorem komentáře

  • 20. 4. 2024 10:01

    balkovic

    Tak pekne to začalo :)

    A potom sa to zvrhlo na ad hominem. Ak ide o mňa, viem, že myslíte mňa - nepovažujem GoF vzory za posvätnú kravu. Na to som až moc vzdelaný. Osobne viem, že tie vzory majú ekvivalenty v idiómoch rôznych jazykov veľká časť tých idómov by bez vzorov nevznikla. Vzory sú trošku o inom, než si myslíte. Problém, je že ľudia nerozumejú vzorom a miesto porozumenia, rovno len prepisujú kadejaké divné implementácie. Tie vzory majú aj opis, ten je dôležitý, implementácia je vedľajšia. Taktiež si radím pozrieť knihu "Timeless way of building" od Christophera Alexandra, tam je dobre vysvetlené, čo je to ten vzor.

    Ale hovoriť o vzoroch ako o antipartternoch, to je trošku už nezmysel, nemyslíte si? :)

    Čo sa týka singletonu som sa hral na diablovho advokáta, ten vzor nemám rád a vyhýbam sa mu. Len nemám rád absolútne vyjadrenia typu "Globálne premenné sú zlé", atď. Všetko sa dá použiť k prospechu aj k neprospechu.

  • 20. 4. 2024 18:36

    BoneFlute

    GoF mají dva problémy.
    1) Jsou staré.
    2) Jsou psané na OOP.

    Postupem času se ukázalo, že některé doporučované vzory se projevily jako ne úplně vhodné doporučení. Dokonce se jeví, že ty špatné vzory korenspondují s tím co není obecné ale je psáno přímo na OOP.

    Teď co s tímto tvrzením můžete udělat:

    1/ Můžete si mě zaškatulkovat jako mladého nezkušeného juniora, který si to musí nastudovat. V tom případě se mějte pěkně. Ne, nemusíte mi nic vysvětlovat.

    2/ Nebo si mě můžete označit, že jsem nějakej arogantní blbec, ale i blbec může mít pravdu, a co když fakt mluvím ze zkušeností? V tom případě vám pokorně říkám, že neumím moc vysvětlovat. Tudíž sledujte tuto niku sám. Mrkněte se na kritiku GoF, OOP, a spol.

  • 20. 4. 2024 21:00

    balkovic

    Vyberám si možnosť číslo 2, keďže GoF vzory sa dajú namapovať na prostriedky funkcionálneho programovania. OOP a FP nevytvárajú ľudia v dvoch oddelených jaskyniach. Prosím doštudujte si to.