Přesně tak. Je to myšleno pro projekty, ze kterých autoři nemají žádné peníze. Ti teď mohou mít GitLab zdarma s výbavou, která u konkurence jinak stojí peníze. A těhle lidí je drtivá většina, platících uživatelů údajně bývá kolem 1%.
GitLab se snaží nalákat tuhle největší skupinu zákazníků, lidi co jen tak sdílí svou práci. Protože právě teď je jejich příležitost zlomit prokletí "toho třetího trpaslíka" a nabrat uživatele, byť neplatící. Ono je sice hezké, že GitLab má hodně velkých zákazníků, kteří dobře platí. Jenže marketingově je prostě problém, když GitHub má desítky milionů uživatelů, BitBucket miliony uživatelů a GitLab se plácá ve stovkách tisíc.
Teď rostou o desítky procent denně. To je příležitost si zajistit hezká čísla, byť z toho nebudou mít peníze. Příležitost, která se nebude opakovat, takže je potřeba ji chytit za pačesy ať to stojí co to stojí. Díky téhle akci dost možná předběhnou i BitBucket, protože to láká nejen "lidi co nechtějí MS" ale i lidi, kterým MS v zásadě nevadí, ale tahle nabídka komfortu zdarma je pro ně zajímavá. Uvidíme do měsíce.