
Daniel Van Vugt z Canonicalu představil drobnou úpravu v přístupu GNOME k vykreslování wallpaperů, která v některých situacích vede k tomu, že pozadí není tolik rozmazáno.
GNOME totiž k vykreslování wallpaperů používá techniky z OpenGL určené spíše pro pohyblivý obraz ( GL_TEXTURE_MIN_FILTER
= GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR
, a tak u wallpaperů může uživatel pozorovat nižší ostrost. Týká se to případů, kdy je wallpaper větší než rozlišení pracovní plochy.
Například pokud je rozlišení fotky 4000×3000 a rozlišení monitoru 1920×1080, mipmapy uložené v GPU jsou v 4000×3000, 2000×1500 a 1000×750, přičemž výsledný wallplaper namapovaný na 1920×1080 vznikne jako průměr dvou menších mipmap. Nový přístup by k tomu použil pouze mipmapu s rozlišením 2000×1500, kterou přeškáluje na 1920×1080, což logicky vedek lepšímu výsledku. Sluší se ale nejspíš dodat, že nikoli k nejlepšímu možnému, nicméně pokrok v kvalitě je viditelný (viz ukázka ve zdroji).