Hlavní navigace

Godot 4.0 umí filmové sekvence, dostal Movie Maker Mode

15. 11. 2022

Sdílet

Godot 3.4 Autor: SakuraMiyazono, podle licence: CC BY-SA 4.0

Herní engine Godot má novou funkcionalitu, která mohla leckterému vývojáři chybět. Nově je možné v něm exportovat video sekvence do formátu AVI s kompresí M-JPEG, případně renderovaný film vyexportovat do série PNG obrázků a ty následně zpracovat jinou cestou.

Režim lze využít pro tvorbu enginových filmových sekvencí, případně lze takto Godot využít vysloveně pro práci na 3D animovaném filmu. 

Funkcionalita je samozřejmě v této počáteční implementaci velmi omezená, neb formát AVI neumí více než 4GB soubory, na což se s M-JPEG kompresí dostáváme velmi rychle (v závislosti na rozlišení exportovaného videa může jít o jednotky či malé desítky minut). Další zpracování v jiných nástrojích tak typicky autora stejně nemine (tvůrci Godotu sami doporučují pro konverzi do MP4 využít například Handbrake či ffmpeg). Podrobnosti shrnuje záznam v dokumentaci enginu.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor zprávičky

Příznivec open-source rád píšící i o ne-IT tématech. Odpůrce softwarových patentů a omezování občanských svobod ve prospěch korporací.