Hlavní navigace

Google chce ochrannou známku na „Glass“

Petr Krčmář

Google se snaží chránit své chytré brýle Google Glass a k tomu účelu si podal žádost o ochrannou známku na slovo „Glass“. Americký patentový úřad (USPTO) ale má s žádostí několik problémů. Ten první spočívá v tom, že žádost by mohla být v konfliktu s dalšími podobnými žádostmi, které úřad právě řeší. Google očividně není jediný, koho napadlo si podobnou ochrannou známku pořídit. Prý nejde ani o první počítačovou firmu se stejným nápadem a různé žádosti obsahují například slova jako „glass“, „looking glass“, „iGlass“ nebo „smartglass“. 

Dalším problémem je samotné slovo „glass“. To je podle úřadu příliš obecné a ačkoliv je možné získat ochrannou známku například na design nápisu včetně použitého písma, samotné „slovo popisující produkt“ prý chráněno být nemůže.

Google samozřejmě nesouhlasí a argumentuje tím, že „ty jeho Glass“ si nikdo s ničím jiným nesplete, protože je to celosvětově velmi známý produkt. Podle firmy navíc ono slovo vůbec produkt nepopisuje, protože brýle Google Glass vůbec neobsahují sklo. Přijde vám to ještě jako vážně míněný nápad?

Našli jste v článku chybu?