Je to přece jejich prohlížeč (googlu), tak ať si do něj dají funkce jaké chtějí. Co jim do toho má sakra kdo co kecat?
Konkurence si může svobodně naprogramovat prohlížeč vlastní, rozšířit jej mezi uživatele a klidně třeba na oplátku blokovat zase reklamy Googlu.
Uživatel ať se rozhodne, který prohlížeč bude používat. Je sakra demokracie a každý má právo volby (snad to tedy ještě platí).
Ale to je svoboda. Nikdo přeci nezakazuje té konkurenci, aby si vyrobila vlastni prohlížeč a blokovala v něm reklamu googlu. Stejně tak nikdo nenutí lidi, aby používali chrome nebo vůbec aby kupovali třeba androidní telefony.
Situace, kdy někdo velkej prosazuje svoje zájmy je naopak naprosto normální a není na tom právě vůbec nic divnýho. V přírodě to tak chodí miliony let. Dokud máš právo se sám za sebe rozhodnout nabídku googlu ignorovat, nebo dokonce sám vytvořit konkurenční věc, tak je vše v pořádku.
Mobilna verzia forticlienta filtruje nielen reklamy. Robi komplet reputaciu. Vytvori na zariadeni vpnku a odfiltruje pozadovane kategorie stranok. Netreba k tomu root. Obcas niektory program, ako fakbuk prestane pracovat, ale inak myslim moze byt. Jasne, ze dns queries koncia vo fortinete a buduju im databazy, ale cisco s umbrellou robi to iste.
Jeden z těch "jiných prostředků", který musí Google vysloveně vytáčet (Google ho na Web Store zakázal) je AdNauseam. Jde o uBlock Origin "vylepšený" tím, že na všechny reklamy ještě navíc na pozadí klikne (samozřejmě bezpečně – bez přístupu k sušenkám, nic se nestahuje...).
Při surfování s ním získáte takový zvláštní pocit :-)
Tak to je bomba. Proto miluji diskuse, člověk se dozví více jak ze zprávičky. AdNauseam je mým doplňkem no.1
Jinak je zřejmé, že Google chce přes tržní podíl svého Chrome tlačit akorát ty svoje reklamy. Nemyslím si však, že by se mu to mělo zakazovat. Řešením je přejít na jiný prohlížeč.
Ten proklik je pouze simulovaný, neotevírá se žádná stránka, nespouští se žádný kód.
Prokliky reklamy stojí peníze, spoustu peněz. Takže to není jen sabotáž.
AdNauseam je odboj! :-)
Diky za odkaz!, ale:
> This does not prevent such resources from being downloaded, but only impacts the way the page is rendered in your browser. This is done as safely as possible, with cookies, and other identifiers disabled (by default) for all Ad requests.
Once an Ad has been detected, CSS is used to render it invisible and to collapse the surrounding DOM if necessary. The rules for Ad detection are stored in a wide range of community-sourced and managed filter lists, each of which may be enabled or disabled in the 3rd-party-filters panel. Additionally, hiding itself may be disabled, either globally, for a site, or for a page, via the settings panels.
A pak:
hile AdNauseam is far safer than using no blocker at all, it is indeed marginally safer for one to simply use a strong adblocker and protect themselves. But it is also safer to stay at home rather than to attend a protest.
...takze samozrejme, jak se spusti request a neco se stahuje, neni to 100% bezpecny.
Navic vam to nesetri data (a cpu?) tak jako totalni blokace.
asi tak jako kto stahuje torrenty je zlodej a okradac zejo? :)
btw ja osobne adblocky nepouzivam , stranka ktora je zasrana reklamamy tam vacsinou nechodim, sice nedavno som zacal pouzivat filtrovanie cez /etc/hosts , co okrem niektorych reklam eliminuje aj rozne pofiderne stranky, popups atd
ja sa cudujem jednej veci, naco tie firmy platia reklamu, ked musia vediet ze v TV to ludia nepozeraju (prepnu) a na webe znacna cast ludi pouziva adblocks a ty co nie aj tak nemaju dovod po tom klikat. Pochopim reklamu v exterieroch, autobusy budovy atd tam si to vsimne kazdy...ale sypat desiatky mld $$$ globalne do takejto zbytocnosti mi pride na hlavu
Jestli si myslíš že to nefunguje, asi máš naivní představu o tom jak na lidi reklama působí a jakým způsobem pracuje její zadavatel. Zrovna u webové reklamy se její úspěšnost a výtěžnost dá velmi snadno měřit, takže se neboj že by to někdo dělal zbytečně :) Zadavatel má velmi přesnou představu o tom, kolikrát byla reklama zobrazena a jaké procento lidí na ni kliklo. Navíc se dá snadno zjistit, kolik lidí zlákaných reklamou nakonec zakoupilo produkt.
To se pletes, zadavatel o tom nema predstavu vubec zadnou.
Totiz zadavatel je prevazne marketingovy oddeleni, a tam sedej (spoclecne s HR) lidi s IQ na urovni debila. Jediny vo co jim ve skutecnosti de, je vykazat nejaky uzasny grafy. Mno a na tom se shodnou s realizatorem - tzn prevazne nejakou reklamkou. Ta vyfakturuje prislusnej obulus a vykaze prislusny omalovanky ... a to i kdyby si je mela vycucat z prstu (coz taky v 99% pripadu udela) ...
Jen velice vyjimecne (v 1% pripadu) zacne nekdo (po par podobnych akcich) resit, jak je mozny, ze ta reklama je tak uzasna ze na ni vsichni klipou ... ale nikdo nic nekupuje.
A jestli chces dukaz, tak dojdi do reklamky a rekni jim, ze jim calnes litr ... za kazdyho cloveka, kterej prokazatelne prijde pres jejich reklamu, a nakoupi. Sem zvedav, jestli najdes aspon jedinou, ktera do toho pude, IMO nikoli.
BTW: Zrovna dneska mi jeden z kolegu podobnej blabol preposilal, do navstevnosti webu samosebou zahrnuty vsemozny crawlery ... ktery delaj v tomhle pripade 80% provozu ...
Kdysi na tomhle principu fungovaly průzkumy trhu: reklamní oddělení firmy potřebovalo zdůvodnit svoji existenci, vytvořilo reklamu, agentura průzkumu trhu dostala prachy na průzkum, bylo jim naznačeno, jaké výsledky se očekávají, najali se lidi, dostali instrukce, pozvali se lidi, těm se zaplatilo za správný názor, a bylo vymalováno.
Něco takového: https://www.youtube.com/watch?v=6Ms9A-212F0 ? :)
To fungovalo dávno a ještě dlouho bude fungovat... (bohužel)
Proč se asi zadávají průzkumy volebních preferencí? A kdo je asi tak zadává? :)
Adnauseam...
Dost sviňárna.
Prdel je že publisher nese zodpovednost za fraud kliky, takže když na tvoji appku vběhne par kokotu s adnauseam, adnetwork si tě zabanuje.
Třeba google dává doživotní bany.
Prdel je že adnauseam mrdka sejme jen malí hráče, ty velký se z toho vždycky nějak vylížou protože maj prostředky mít na klientu detekci fraud kliků.
Ve výsledků noviny na netu budou furt 80% reklamy (a animovaný, a se zvukem :) ) a 20% propagandy. A malí hráči budou mít o bolest hlavy víc.
A jako všechno, i todle prostě jen dokope adnetworks aby klientum dali už hotový skripty na odchyt fraud kliků a ad blokátorů.
Teď mám možnost blokovat reklamu tam, kde mě extra sere. Díky vymastenymu tlaceni podobnejch shitu se ale blížíme k okamžiku kdy reklamy jednoduše blokovat nepude vubec nikde !