Vlákno názorů k článku
Google dá vydavatelům půl roku na to, aby se připravili na jeho filtrování reklam od Roman - Vysvetli mi nekdo ze zdejsich coderu proc neni...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 6. 2017 15:26

    Roman (neregistrovaný)

    Vysvetli mi nekdo ze zdejsich coderu proc neni mozne udelat adblock ve stylu ,, vlk se nazral a koza zustala cela,,? konkretne tim myslim jen prekriv reklamy nebo ,,odeslani informace ze reklama byla shlednuta,,
    Neni to ryti, vic nez minuska mi rekne komentar. diky.

  • 2. 6. 2017 16:31

    Prezdivka (neregistrovaný)

    "nebo ,,odeslani informace ze reklama byla shlednuta,"

    Ale tohle presne prece dela AdNauseam.
    https://vimeo.com/111943439

  • 2. 6. 2017 17:38

    j (neregistrovaný)

    Takovy veci existujou, ale nic to nezmeni na tom, ze to sezere TVOJI linku a TVOJE CPU. Pricemz prostym zamezenim pripojeni na reklamni server se nacitani a zpracovani webu zrychli klidne o 3 rady.

  • 4. 6. 2017 9:44

    NULL (neregistrovaný)

    A ty když někam na server lezeš, tak tě někdo upozorní na to, že budeš muset tahat bordel z dalších X serverů v minimálním objemu Y a zůčastníš se trackování Z soukromými společnostmi?

  • 3. 6. 2017 10:22

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    Zadavatelé reklamy jí ale nezadávají proto, aby se stáhla a nikdo jí neviděl. Když reklamu nikdo neuvidí, nebude fungovat a zadavatel ji samozřejmě příště nezadá. Takže by to bylo „koza zůstala celá a vlk si jen myslí, že se nažral“.

  • 3. 6. 2017 12:50

    Roman (neregistrovaný)

    Chapu, jenze zadavatel je jen zadavatel a ten kdo napise a vytvori nejaky adblock neni zadavatelem, takze by zadavatel nemusel nic tusit pritom by to byl uciny adblock :-)

  • 3. 6. 2017 12:56

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    Zadavatel by samozřejmě tušil. Zadavatel nezadává reklamu jen tak, aby utratil peníze, ale chce, aby ta reklama přinesla nějaký efekt. Když ho nepřinese, reklamu příště zadávat nebude. Přičemž je zadavateli úplně jedno, jestli ten efekt reklama nepřinesla pro to, že lidé používají AdBlock, nebo že má daný web pro zadavatele nevhodnou cílovou skupinu, nebo je to nějaký jiný důvod.

  • 3. 6. 2017 13:23

    Roman (neregistrovaný)

    A neni to prave to co by znacne omezilo reklamu na netu? Jen si to predstavte, kdyz by vetsina lidi pouzivala takovy adblock pro zadavatele by bylo irelevantni ji zadavat

  • 3. 6. 2017 13:27

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    Jistě že by to omezil reklamu na webu. Ale z čeho by byly placené všechny ty weby, které teď žijí z reklamy?

  • 3. 6. 2017 19:01

    NULL (neregistrovaný)

    @Jirsák

    "Ale z čeho by byly placené všechny ty weby, které teď žijí z reklamy?"

    Z ničeho. Přestaly by existovat všechny weby - tak jako před příchodem webových reklamních firem - žádné přece nebyly.

  • 3. 6. 2017 20:06

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    Z ničeho. Přestaly by existovat všechny weby - tak jako před příchodem webových reklamních firem - žádné přece nebyly.
    Bylo jich mnohem méně. Pokud vám reklama vadí, choďte jen na weby, kde reklama není, a budete to mít tak, jako kdyby žádná reklama neexistovala. Nevím, v čem je problém.

  • 4. 6. 2017 10:03

    NULL (neregistrovaný)

    1. jsem si nevšiml, že by mě někdo před příchodem na server varoval
    2. je rozdíl mezi zobrazením někde nějaké reklamy a databází klientů nějakého serveru a mezi trackováním, párováním, stahováním X js souborů s reklamním shitem a vytěžováním linky.neustálým pravidelným zasílámím timestampů, jenom proto, že si nějaký Jouzek chce na tom vydělat. Ok ať si vydělává, ale nevím proč by mi měl někdo zakazovat tohle chování blokovat, nebo protestovat, nota bene nějaká ovce ...

    Root jde podle mě celkem schůdnou cestou, mají členství, ŽÁDAJÍ aby si lidi vypli blokátory, ale nikomu jako některé ovce (např. ty) necpou že je normální a skvělé si tyhle bordely tahat do kompu a účastnit se trackovacích sezení, že to bez toho nejde a podobně. A to root je fakt dobrý přáklad, jsou servery kde by kvůli reklamě i zadek lízali

    Jako google ne-google, co je nějakému sráči do toho, čím kde, kdy a co platím? Co já s tím že on z toho má bussiness? A vyhnout placení kartou není tak úplně preferované, protože firmy nechtějí vyplácet hotově, výběry většinou něco stojí a za nějakou dobu už ani nebude hotovost + mimo systém vystoupit v podstatě nemůžeš - takže tu není možnost se tohoto kolotoče neúčastnit, státní nebo open alternativa tu není a IMO nikdy nebude.
    A poslední důležitá věc:
    1. ty servery, kterými se tu oháníš nejsou ti kdo na tom opravdu vydělává, to jsou jenom slabě placené sběrné stanice
    2. nejde jenom o reklamu ale celý ten ansábl okolo - a to je přesně chyba tvé argumentace: oháníš se penězmi za reklamu pro server, ale jaksi už zapomínáš na celý ten další kolotoč . . . .

  • 4. 6. 2017 10:40

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    NULL 10:03: Rozepsal jste se sice hezky, ale nezmínil jste nic, co by vás nutilo na ty weby lézt. Já nikomu necpu, že je skvělé nechat si „tahat do kompu tyhle bordely a účastnit se trackovacích sezení“ – já jenom říkám, že když se vám to nelíbí, tak na ty weby nelezte. Nevím, co je na tom tak složitého k pochopení. Když někomu nechutná indické jídlo, tak asi taky nepoleze do indických restaurací a nebude si pak stěžovat, že tam zase měli indické jídlo, které jemu nechutná.

  • 4. 6. 2017 13:22

    NULL (neregistrovaný)

    @Filip Jirsák

    Jenomže nad indickou restaurací je napsané něco jako "Indická restaurace" nebo "Indické jídlo". Když lezu někam na web, tak tam není napsané jestli mě bude někdo stalkingovat na kdo (jako např. "... indické ..."), kolik mi to vyžere dat na lince a kolik natahám bordelu do kompu. Odpověď na tohle se ale v tvém textu samozřejmě nenachází.
    Ale nemusí mi to ani dávat najevo, jenom si vyprošuji aby pořád někde nějaký nazdárek tvrdil, že si to musím(e) nechat líbit a neblokovat + viz. výše to co jsem psal o systému jako tady rootu (tedy co jsi jaksi, samozřejmě omylem, nezaznamenal)

  • 4. 6. 2017 13:29

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    Odpověď je tak triviálně jednoduchá, že snad nebylo nutné ji psát explicitně. Ale dobře, když to potřebujete – když zjistíte, že web dělá něco, co nechcete, tak si ho prostě zablokujte.

  • 4. 6. 2017 15:24

    NULL (neregistrovaný)

    @Filip Jirsák

    Jenže když už jsem tam vlezl, neupozorněn, tak jsem si oný bordel vyžral. Když zjistím teda "s křížkem po funusu", že to web dělá a zablokuji ho, tak na ( mě || nás || ostatní ) začnou poštěkávat tobě podobní, že nepodporujeme weby a ty bez toho nepřežijí. To se ani nebavím o tom, že argument že většina peněz za tu reklamu nejde tomu webu, podobné rozumbrady jako ty ani nezajímá, hlavně že reklama === provoz webu a mávat s tím stačí . . .

    Už kdysi jsem psal, že bude nezbytné aby se webům platilo za reklamní místo, ne jenom pokud to uživatel ( uvidí || neblokuje ) a ty jsi byl už tehdy jeden z těch "užitečných idiotů", kteří vyřvávali že to tak nejde - přitom by to pomohlo webům, neštvalo lidi (protože by mohli blokovat nebo neblokovat) akorát teda nějaký filuta z reklamky by možná lehce ostrouhal, protože by neměl tolik trackovacích dat - tedy měl jenom od těch, kteří se toho jeho podniku hodlají účastni - třeba od tebe. Nevím jaký význam má podporovat systém, který vyhovuje jenom jedné straně z několika, když nejsem ten jeden komu vyhovuje.

    Ať se na to dívám jak se na to dívám, tak buď horuješ ve špatném systému reklam, kdy profituje výrazně jenom jedna strana, za stranu na které nejsi (reklamky), jelikož jsi buď klient (weby) nebo zboží (uživatelé || návštěvníci) a nebo jsi jeden z těch reklamek, tím pádem horuješ sice správně, ale za ten špatný systém. Ať tak nebo tak, děláš špatně.

  • 4. 6. 2017 16:01

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    Jenže když už jsem tam vlezl, neupozorněn, tak jsem si oný bordel vyžral.
    Proč? Tak ho blokujte v okamžiku, kdy zjistíte, že něco takového odkazuje.

    začnou poštěkávat tobě podobní, že nepodporujeme weby a ty bez toho nepřežijí.
    Máte hodně bujnou fantazii. Na tom, že nelezete na web, který vám z nějakého důvodu nevyhovuje, nevidím vůbec nic špatného.

    argument že většina peněz za tu reklamu nejde tomu webu, podobné rozumbrady jako ty ani nezajímá
    Nezajímá, protože ten argument je irelevantní. Je to asi stejně relevantní,jako kdybyste argumentoval tím, že když koupíte v obchodě televizi, stejně nejde většina peněz tomu prodejci.

    Už kdysi jsem psal, že bude nezbytné aby se webům platilo za reklamní místo
    To jste nevymyslel vůbec nic nového, právě naopak. Platba za reklamu se posouvala od platby za místo k platbě za zobrazení a od platby za zobrazení k platbě za akci. Protože zadavatelé reklamy neplatí proto, aby někde bylo nějaké místo, ale proto, aby díky reklamě něco prodali.

    jeden z těch "užitečných idiotů", kteří vyřvávali
    Vás to opravdu hodně štve, že si někdo dovolí mít jiný názor, než vy…

    přitom by to pomohlo webům, neštvalo lidi
    Nějak jste zapomněl na ty, kdo to celé platí – zadavatelé reklamy. Můžete vymýšlet různé způsoby, jak oblafnout zadavatele, aby vyplázli peníze a nic za to nedostali. Ale dlouhodobě to nikdy fungovat nebude, protože dříve nebo později na to zadavatelé přijdou, že nic nedostávají.

    protože by neměl tolik trackovacích dat
    Vy si to představujete jak Hurvínek válku. Zadavatelům reklamy jde o to, abyste u nich nakoupil, o žádná trackovací data jim nejde – co by s nimi dělali?

    Nevím jaký význam má podporovat systém, který vyhovuje jenom jedné straně z několika, když nejsem ten jeden komu vyhovuje.
    A proč ho teda podporujete? Podporovat byste ho přestal tím, že byste přestal chodit na weby zobrazující reklamu a nakupovat u firem, které tu reklamu zadávají.

    Ať se na to dívám jak se na to dívám, tak buď horuješ
    Já nehoruju za nic. Já se jenom podivuju nad tím, že někdo nadává na to, že ošklivé firmy platí za zobrazování reklamy na ošklivých webech, a pak jde, od té ošklivé firmy něco koupí, načež jde na ten ošklivý web a tu ošklivou firmu doporučí.

  • 4. 6. 2017 17:55

    NULL (neregistrovaný)

    @FIlip Jirsák

    Jirsáku, rozsekat něčí text na věty a pak každou oplácat nesmysly bez kontextu je nejenom neslušné ale i hloupé.
    Každopádně:

    1) To ale podle tebe nesmím.
    2) Já taky ne. O tom tu ale nikdo nemluvil.
    3) Jenže při koupi televize platím za televizi obchodníkovi, netahám nějaký bordel 3. stran a neúčastním se tím jejich úchylných, resp. stalkingových, hrátek a mám možnost si televizi vybrat. Na web vlezeš a nikdo se tě neptá, jestli chceš být součástí těchto nekalých praktik. A když blokuješ, tak se ozívají individua jako ty

    4) To je ale jejich boj. Úplně nejradši by byli, kdyby měl každý před očima jenom reklamu - na to jim ale já z vysoka .... a to je přesně to o čem byl ten kousek textu ze které jsi vyrval jedinou větu - o tom, že jediný komu to vyhovuje jsou oni a tllačí tím na ostatní + takoví "užiteční idioti" jako ty jim v tom ještě pomáhají.

    5) Neštve, ale když má někdo názor hloupí, tak mu nebudu tvrdit jak je to názor chytrý.
    6) Jestli někoho někdo oblafává, tak je to teď, protože pokud mě reklama nezajímá, tak je jedno jestli ji blokuji nebo ne a zadavatel vyplázl za zobrazení peníze zbytečně. Takže reklamka okrádá zadavatele a bere si jako rukojmí weby proti návštěvníkům - co se ti na tom může líbit, nechápu

    7) Hurvínek tady budeš ty. Zadavatelům samozřejmě jde o nákup, jenomže vykonavatelům, reklamkám jde i o ty trekovací data - zjisti si jak to funguje a přečti si někdy podmínky takového oreklamovaného weby. Co je 3. strana a její markteingové účely snad zjistíš nakonec sám.

    8) A nebo se můžeme zasadit o to, aby reklamní systémy byly výhodné pro všechny. Pravda, tak jednoduché jako tupě tvrdit: "No tak nikam nelez" to není. Tvou logikou by ti taky stát mohl začít rozprodávat orgány a když se ti to nelíbí, tak se odstěhuj - pravda, jiný artikl, ale princip úplně stejný.

    9) Jenomže tak to právě úplně nefunguje. Ty to tady stavíš do role, jako kdyby pár chudáčků co se tím málem neuživí chtěl někdo zruinovat. Jenže on je to dost vydělávající bussines, ti kterýma se zaštiťuješ (weby) z toho mají prd, uživatelé jsou trackováni třetíma stranama a data prodávána všude možně, pak tě otravují i telefonicky, zadavatelé platí hezké sumičky za zobrazení i těm kteří nemají zájem a praktiky, jako třeba ta reklama na Alzu, která neúměrně řve nemá s podporou webu na které se zobrazí nic společného, ten řev to je jenom jedna z čur.ckých neregulovaných praktik reklamek (tzv. 3. stran) které ty tu jakoby přeskakuješ a oháníš se jenom weby a zadavateli.

  • 4. 6. 2017 18:39

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    Jirsáku, rozsekat něčí text na věty a pak každou oplácat nesmysly bez kontextu je nejenom neslušné ale i hloupé.
    Kontext je ve vašem komentáři. Snad si pamatujete, co jste psal. Hloupého na tom nevidím nic, neslušné by mi připadalo citovat celý odstavec textu, když podstatná je z něj jen jedna věta. Ale pokud máte jiný nápad, jak odkázat, na kterou část komentáře reaguju, sem s ním.

    To ale podle tebe nesmím.
    Proč si pořád vymýšlíte, jak něco podle mne je nebo není? Zkuste reagovat na to, co jsem doopravdy napsal, ne na výplody vaší fantazie.

    Neštve, ale když má někdo názor hloupí, tak mu nebudu tvrdit jak je to názor chytrý.
    To nemusíte. Stačilo by kdybyste psal slušně, bez urážek, k věci a nevkládal mi pořád do úst něco, co jsem nikdy nenapsal.

    Jestli někoho někdo oblafává, tak je to teď, protože pokud mě reklama nezajímá, tak je jedno jestli ji blokuji nebo ne a zadavatel vyplázl za zobrazení peníze zbytečně. Takže reklamka okrádá zadavatele a bere si jako rukojmí weby proti návštěvníkům - co se ti na tom může líbit, nechápu
    Reklama nezajímá skoro nikoho. A zadavatel reklamu rozhodně nezadává proto, aby někoho zajímala.

    Hurvínek tady budeš ty. Zadavatelům samozřejmě jde o nákup, jenomže vykonavatelům, reklamkám jde i o ty trekovací data - zjisti si jak to funguje a přečti si někdy podmínky takového oreklamovaného weby. Co je 3. strana a její markteingové účely snad zjistíš nakonec sám.
    A co s těma trekovacíma datama ty reklamky dělají? Čtou si to před spaním?

    Já vím, jak to funguje – na rozdíl od vás si nemyslím, že se prodává jen reálné zobrazení a a už vůbec nepovažuju prodej reklamní pozice za nový vynález.

    Z podmínek použití webu v žádném případě nezjistíte, co někdo sleduje. Nechte si nejdřív od někoho vysvětlit, co znamenají podmínky použití, a pak si přečtěte i nějaké jiné podmínky – třeba smlouvu o pojištění, smlouvu s telekomunikačním operátorem nebo příbalovou informaci k léku. Hlavně to nedělejte opačně, protože byste si pak myslel, že na vás telekomunikační operátor plánuje seslat válku, zemětřesení, povodeň a jiné živelní pohromy, a že lék vyvolá žaludeční nevolnost, ztrátu soustředění, alergickou reakci a náhlou smrt.

    A nebo se můžeme zasadit o to, aby reklamní systémy byly výhodné pro všechny. Pravda, tak jednoduché jako tupě tvrdit: "No tak nikam nelez" to není. Tvou logikou by ti taky stát mohl začít rozprodávat orgány a když se ti to nelíbí, tak se odstěhuj - pravda, jiný artikl, ale princip úplně stejný.
    To klidně můžete. Já jenom upozorňuju na to, že navržená metoda „zadavatelé budou dál platit, ale žádná reklama se zobrazovat nebude“ nebude fungovat.

    Jenomže tak to právě úplně nefunguje. Ty to tady stavíš do role, jako kdyby pár chudáčků co se tím málem neuživí chtěl někdo zruinovat. Jenže on je to dost vydělávající bussines, ti kterýma se zaštiťuješ (weby) z toho mají prd, uživatelé jsou trackováni třetíma stranama a data prodávána všude možně, pak tě otravují i telefonicky, zadavatelé platí hezké sumičky za zobrazení i těm kteří nemají zájem a praktiky, jako třeba ta reklama na Alzu, která neúměrně řve nemá s podporou webu na které se zobrazí nic společného, ten řev to je jenom jedna z čur.ckých neregulovaných praktik reklamek (tzv. 3. stran) které ty tu jakoby přeskakuješ a oháníš se jenom weby a zadavateli.
    Co z toho má web není vaše starost. A mimochodem, blokováním reklamy právě podíl webu na zisku zmenšujete, protože přestává být důležitý prostor, kde reklamu zobrazit (který má web), ale začíná být důležité, jak ji vůbec uživateli zobrazit (což řeší někdo jiný, než web). To trackování třetíma stranama je nějaká vaše obsese. Pokud tvrdíte, že data prodávají všude možně, měl byste napsat, jaká data, kde a komu je prodávají. Telefonicky vás kontaktují jak, kde seženou vaše telefonní číslo? To, že platí za zobrazení těm, kteří nemají zájem, je normální fungování reklamy – reklama se vždy zobrazuje těm, kteří nemají zájem. Pro ty, kteří mají zájem, je určený třeba katalog nebo webové stránky zadavatele.
    Reklama na Alzu, která neúměrně řve, má společného hlavně s tím, že v Alze nakupujete, takže jim dáváte peníze na to, aby tu reklamu mohli zaplatit, a potvrzujete jim, že funguje. A za tu řvoucí reklamu Alzy je samozřejmě zodpovědná Alza, ona to schválila a platí. Navíc zrovna Alza dělá pokud vím marketing sama, takže toho řvoucího skřeta nejen schválila a platí, ale i vymyslela. Takže nevím, o jaké třetí straně tady píšete – jedinou třetí stranou jste tady vy, kdy Alze na toho zeleného skřeta přispíváte, a pak je ještě hájíte, že oni za to nemůžou, že jim toho skřeta vnutila nějaká reklamka a Alza s tím nemůže vůbec nic udělat.

  • 4. 6. 2017 20:40

    NULL (neregistrovaný)

    @Filip Jirsák

    Ano, mám lepší nápad. Co takhle si to přečíst, zamyslet se a normálně napsat odpověď? On totiž není ani tak problém v tom že nějaký kousek použiješ jako identifikátor, problém je v tom, že evidentně reaguješ jenom na ten kousek. V tom to je.

    Nesmím. Píšeš mi abych na web když nechci reklamy nechodil, ale jak to mám zjistit když tam nevlezu? A když tam lezu, tak mi tvrdíš že nemám blokovat, když už tam lezu, ale jak zjistit jesli je co blokovat, když tam nevlezu? A když tam vlezu a neblokuju, tak si to zas natáhnu do kompu, linka, tracking . . . . a to se zase nelíbí mě.
    Zadavatel zadává reklamu, protože je mu (obecně) tvrzeno něco o cílení, trackování, zobrazení, proklicích a , tam kde to jde, i o konverzích. Jinak je mu tvrzeno, že to nemá moc smysl. i ty jsi tu o tom psal někde výše. Tím pádem musí někoho zajímat, protože jinak by ji nechával tak nebo onak zobrazovat zbytečně. To je trošku rozpor. Kdyby jak píšeš reklama nikoho nezjámala, nebyly by prokliky, případně konverze a neměla by smysl.
    No, Jirsáku, já pro jednu takovou třetí stranu, která poskytuje marketingovou podporu pracoval a od té doby to nemám rád, vím z první ruky i to tom kde a jak se přistupuje za peníze k datům které nazbírají a se kterými se dá párovat. Takže hlavně sem zase netahej právní rozbory alá Soudkyně Barbara, věta zhruba " ...souhlasí s poskytnutím třetím stranám za účelem marketigových kampaní ..." je celkem jasná i bez názoru tvé právní kanceláře. Ale mohl bys možná pobavit a zkusit zaplantat do sebe tu příbalovou informaci k lékům a souhlas s pokytnutím obchodních informací třetí straně. Komediant jsi na to dost velký ;-)
    Nenech se mýlit, ale já nenapsal že se nebude zobrazovat žádná reklama, akorát se bude zobrazovat jenom těm, kdo neblokují, tedy mají zájem, tedy reklamka "nelže" počtem zobrazení klientovi.
    Co z toho má web skutečně není moje starost, ale starost, jako artiklu, se kterým se tu obchoduje, už je moje. Starost webu zase není jestli já na to blokuji nebo ne. Vlastně je, protože nyní, v tom debilním systému který obhajuješ je do toho nutí reklamka, aby se za ni starali jestli to všichni viděli. Tedy na ně přenáší své riziko podnikání a staví weby a uživatele proti sobě a profituje primárně reklamka.
    No a pokud nevíš o jakých třetích stranách mluvím, tak se laskavě podívej co všechno se ti stahuje i s obsahem z webu. Podívej se např na nějakou reklamu jestli je z toho webu nebo z jinama a tu smlouvu si laskavě aspoň jednou přečti, než zase budeš filozofovat. Třeba tohle je vyloženě root.cz same-origin :-) a to root je na tom ještě dobře
    trackad.cz
    i.iinfo.cz

  • 4. 6. 2017 21:08

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    Ne, nereaguju jen na kousek. Reaguju na celý text.

    Vlezete na stránku, blokační plugin zjistí, že stránka chce stahovat něco, co se vám nelíbí, tak zobrazování stránky přeruší a zobrazí informaci, že je stránka zablokovaná. V čem je problém?

    Zadavatel zadává reklamu proto, protože je přesvědčen, že mu to zlepší prodeje. A obvykle to i nějak měří. Reklama nikoho nezajímá předem – nikdo nejde na stránky Roota pro to, aby se podíval na reklamu.

    Provozovatelé webů ani zadavatelé reklamy samozřejmě nemají zájem usnadňovat blokování reklamy. Proč by to dělali? Zadavateli reklamy je počet zobrazení ukradený, zadavatele zajímá zvýšení prodeje. Jestli se reklama zobrazila tisíckrát a každý stý nakoupil, nebo jestli se zobrazila stokrát a nakoupil každý desátý, je zadavateli jedno.

    Pokud vy si můžete s webem dělat co chcete a blokovat reklamu, web si zase může dělat co chce a snažit se vám reklamu nějak vnutit.

    Já žádný systém neobhajuju, jenom jsem si dovolil podotknout, že systém, ve kterém se nebude zobrazovat
    žádá reklama, ale zadavatelé budou za reklamu dál platit, nikdy nebude fungovat.

    Vím, o jakých třetích stranách píšete. Třetí strana je ve vztahu web–čtenář každý jiný subjekt. Třeba když web stahuje font z nějakého úložiště fontů, je to úložiště třetí strana – a vy z toho hned děláte kovbojku. Pro vaši informaci, iinfo.cz je Internet Info, provozovatel Roota.

  • 3. 6. 2017 15:01

    tnr (neregistrovaný)

    To je aspon reseni! Vyzenme reklamu z webu, oni to pak zavrou, protoze se neuzivi :-)

  • 4. 6. 2017 13:57

    Citron (neregistrovaný)

    No, víš, napřed byl dlouho internet, pak ho objevili sráči, které nezajímá nic než peníze (takže logicky přišli pozdě) a zamořili ho. Jo možná by pár věcí přestalo fungovat, a byly by rychle nahrazeny alternativami. Ale to jsou zbytečné řeči, reklamu nikdo nevypne (jenom ty chytřejší ji budou dělat rozumně), blokátory nikdo nezastaví (jak se to nepovedlo třeba našim zlatokopům na zpravodajských serverech, které po nějakém trucování zase začaly poskytovat obsah i blokovačům). Blokátory vyhrály, protože budou vždycky kreténi, kteří se budou pokoušet spamovat, dostat vám na monitor vřeštícího mimozemšťana a podobně, a jiná ochrana není, a nebude.

  • 4. 6. 2017 14:17

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    Blokátory vyhrály, protože budou vždycky kreténi, kteří se budou pokoušet spamovat, dostat vám na monitor vřeštícího mimozemšťana a podobně, a jiná ochrana není, a nebude.
    Jedině pokud považujete za výhru to, že je ten vřeštící mimozemšťan ještě agresivnější a ve webovém provozu se snaží ještě lépe maskovat, aby se vyhnul vašim blokátorům. Jediné skutečné řešení je to, že dost lidí nebude kvůli tomu zelenému skřetovi na Alze nakupovat a dají to najevo – markeťáci z Alzy si to pak spočítají, že se jim ten skřet nevyplatí. Nejhorší jsou ti, co tvrdí, jak musí kvůli zelenému skřetovi blokovat reklamu, a pak jdou a nakoupí na Alze.

  • 4. 6. 2017 15:33

    NULL (neregistrovaný)

    @Filip Jirsák

    Co je to zase za Goeblesovinu, že ten kdo chce někde nakoupit, tak musí celý život vyžírat jejich reklamy a trackování?

  • 4. 6. 2017 15:43

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    Co je to zase za Goeblesovinu, že ten kdo chce někde nakoupit, tak musí celý život vyžírat jejich reklamy a trackování?
    Proč se ptáte mne? To jste si vymyslel vy, já jsem nic takového nenapsal ani náznakem.

  • 4. 6. 2017 15:49

    NULL (neregistrovaný)

    Filip Jirsák 100 Bronzový podporovatel Dnes 14:17

    "Nejhorší jsou ti, co tvrdí, jak musí kvůli zelenému skřetovi blokovat reklamu, a pak jdou a nakoupí na Alze."

    https://www.root.cz/zpravicky/google-da-vydavatelum-pul-roku-na-to-aby-se-pripravili-na-jeho-filtrovani-reklam/923920/

  • 4. 6. 2017 16:08

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    NULL 15:49: Já vím, co jsem napsal. Ale nechápu, jakým myšlenkovým pochodem jste dospěl k tomu, co jste napsal. Jakým myšlenkovým pochodem je možné dojít k tomu, že výrok „pokud někomu vadí reklama od A, neměl by u A nakupovat“ znamená „pokud někdo chce nakupovat u A, musí celý život sledovat reklamy A a vyžírat jejich trackování“.

  • 4. 6. 2017 17:32

    NULL (neregistrovaný)

    @Filip Jirsák

    No dospěl jsem k tomu jednoduše: Když mi podle tebe někde reklama vadí a nemám tím pádem u toho člověka nakupovat, tak pokud u něj chci nakupovat, tak musím mi tím pádem nesmí ani vadit reklama a musím na ni i tím pádem čumět, protože mi přece nesmí vadit a nesmím ji blokovat (nečumět na ni) - teda podle tebe.

    Tedy z tvého výroku plyne, že abych nebyl nejhorší a mohl si nakoupit v Alze, musím hledět (neblokovat) reklamu se skřetem.

    A zde je pro připomenutí

    Filip Jirsák 100 Bronzový podporovatel Dnes 14:17

    "Nejhorší jsou ti, co tvrdí, jak musí kvůli zelenému skřetovi blokovat reklamu, a pak jdou a nakoupí na Alze."

    https://www.root.cz/zpravicky/google-da-vydavatelum-pul-roku-na-to-aby-se-pripravili-na-jeho-filtrovani-reklam/923920/

  • 4. 6. 2017 17:52

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    pokud u něj chci nakupovat, tak musím mi tím pádem nesmí ani vadit reklama
    Pokud chcete nakupovat u někoho, jehož reklama vám vadí, je to váš problém. Já rozhodně nehodlám přispívat Alze na to, aby mne otravovala svým zeleným skřetem. Ale lidé jsou různí, někdo má rád vdolky a někdo rád přispívá na reklamu, která mu vadí. Možná by Alza mohla rozšířit sortiment – že byste si u nich neobjednal žádné zboží, ale zaplatil byste si rovnou za to, že vás budou třeba 10 minut otravovat tím skřetem.

  • 4. 6. 2017 18:42

    NULL (neregistrovaný)

    @Filip Jirsák

    Je to právě naopak a myslím si že to dělám správně (s tím co chci), proto nesouhlasím s tvými paušálními tvrzeními. Konkrétně reklamu na Alzu nesnáším a všude kde je opakovaně, odtud odcházím, ale když si chci něco koupit a na Alze se mi nabídka líbí, tak si tam klidně nakoupím. Nevidím jediný důvod, proč bych se nemohl vyhýbat reklamám (o které nemám zájem) a trackování a až si chci něco koupit, tak si to koupím. Nevím proč bych musel hledět na reklamy abych mohl někde nakupovat . . .

  • 4. 6. 2017 18:54

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    Je to právě naopak a myslím si že to dělám správně (s tím co chci), proto nesouhlasím s tvými paušálními tvrzeními. Konkrétně reklamu na Alzu nesnáším a všude kde je opakovaně, odtud odcházím, ale když si chci něco koupit a na Alze se mi nabídka líbí, tak si tam klidně nakoupím. Nevidím jediný důvod, proč bych se nemohl vyhýbat reklamám (o které nemám zájem) a trackování a až si chci něco koupit, tak si to koupím. Nevím proč bych musel hledět na reklamy abych mohl někde nakupovat . . .
    Ano, děláte to správně. Když se vám něco nelíbí, to nejsprávnější, co s tím můžete udělat, je přidat na to peníze. A neměl byste troškařit. Když se vám tolik nelíbí reklamy, neměl byste ty peníze dávat Alze, ale rovnou reklamkám – tím se jim pomstíte nejvíc.

    Asi vám pořád nedochází, že reklamu na Alzu zadává a platí Alza. Platí ji z peněz, které utrží od vás, a zadává ji proto, že funguje – přivede víc lidí, než kolik jich odradí. Takže tady sice tvrdíte, jak reklamu na Alzu nesnášíte, ale přitom ji podporujete a děláte dost pro to, aby té reklamy bylo co nejvíc.

    To, že nemáte o reklamy zájem, uvádíte pořád dokola, jako kdyby to byla nějaká vaše výjimečná vlastnost. Evidentně nechápete princip reklamy – reklama je právě o tom oslovit ty, kteří nemají zájem. Když někdo má zájem, sežene si katalog, dojde si na webové stránky firmy nebo se přihlásí k odběru newsletteru, a není potřeba se ho snažit ovlivnit reklamou.

  • 4. 6. 2017 20:54

    NULL (neregistrovaný)

    @Filip Jirsák

    Zkusím to polopatě speciálně pro tebe:

    Alza je obchod. A copak se v obchodě dělá děti? Nakupuje. V pořádku. Obchod si dělá reklamy, to je jejich právo. Jsou otravné === mě vadí === To je moje právo. Reklamy Alzy jsou jejich věc, nejsem povinný na ně hledět. Tak blokuji, případně odcházím. Potud vše v pořáku. Pak někdo přijde a začne mi vykládat že nemám blokovat, to už není v pořádku a že tím okrádám weby o peníze na provoz - to není v pořádku. A proč? Protože reklamky přenášejí riziko že to uživatelé blokují na ty weby, protože neplatí za plochu na které ty své reklamy zkusí udat, ale za zobrazení apod. .. . to není v pořádku. Ty tvrdíš že to je v pořádku a to se mi nelíbí.

  • 4. 6. 2017 21:18

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    NULL, 20:54: Já to chápu. Co vy nechápete je to, že nakupování v Alze podporujete tu jejich otravnou reklamu, která vám vadí. Reklamy Alzy vám vadí, to je vaše právo, ale podporovat ty reklamy, když vám vadí, to je vaše, s odpuštěním, blbost.
    To, že blokováním reklamy snižujete příjem webů z prodeje reklamy, to je fakt. Že vám vadí, že vás upozorňuju na fakt, to je váš problém. To, že reklamky přenášejí riziko na provozovatele webů, je pouze váš názor – a nic vám do toho není, je to vztah mezi reklamkou a webem.
    Mimochodem, tohle téma jste sem zavlekl vy, já jsem si jen dovolil upozornit na to, že přestat zobrazovat reklamu, jak tady někdo navrhoval, znamená zastavit webům přítok peněz z reklamy. Protože to, že reklamy nefungují, by zadavatelům reklamy opravdu nezůstalo utajené dlouho.

  • 4. 6. 2017 16:37

    Tnr (neregistrovaný)

    Jop, presne. Je to jako nadavat na kvalitu potravin, ale pak rychle skocit do kauflandu nakoupit pul kila umelohmotne sunky, protoze je to prece v akci, tak nekupte to...

  • 4. 6. 2017 17:33

    NULL (neregistrovaný)

    @Tnr

    A to je co za logiku: O všem co si kdy kde koupím už musím navždy jenom tvrdit jak je to super, boží a skvělé, jinak to nemám kupovat?

  • 4. 6. 2017 19:04

    tnr (neregistrovaný)

    Nemusis,ale pak si nestezuj:) nebo pri tom nakupu/navsteve webu premyslej,budes spokojenejsi..

  • 4. 6. 2017 19:12

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    A to je co za logiku: O všem co si kdy kde koupím už musím navždy jenom tvrdit jak je to super, boží a skvělé, jinak to nemám kupovat?
    To je nějaká vaše zvrácená logika. Normální člověk, když si koupí něco, s čím není spokojen, příště si koupí něco jiného.

    Nikdo vám netvrdí, že když si něco koupíte, musíte navždy tvrdit, že je to super, boží a skvělé. Ale nějak nám zůstává rozum stát nad tím, že prohlásíte, že je to špatné, nefunkční a otravné, a už se těšíte na to, až si to budete moci koupit znova.

  • 5. 6. 2017 16:15

    NULL (neregistrovaný)

    "To je nějaká vaše zvrácená logika. Normální člověk, když si koupí něco, s čím není spokojen, příště si koupí něco jiného."

    Ale to mu přád nezaručuje, že to jiné, bude lepší a příště si radši koupí to původní. Konkrétně u těch potravin bývá vůbec problém se kvalitu dozvědět. Ne složení, ale kvalitu složek, např. přešlechtělou DNA u žita, která způsobuje i ekzémy a alergie některým lidem . . .

    "Nikdo vám netvrdí, že když si něco koupíte, musíte navždy tvrdit, že je to super, boží a skvělé."

    Tnr (neregistrovaný) ---.eurotel.cz Včera 16:37

    "Je to jako nadavat na kvalitu potravin, ale pak rychle skocit do kauflandu nakoupit pul kila umelohmotne sunky, protoze je to prece v akci, tak nekupte to..."

    Jinými slovy když si něco koupíš, tak bys neměl na kvalitu nadávat . . .

  • 6. 6. 2017 14:13

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    NULL, 16:15: Ta vaše logika je fakt nějaká naruby. Když si koupíte něco, s čím nejste spokojen, je logické příště koupit něco jiného. V tom výroku není nic o tom, že to něco jiného bude zaručeně lepší. Ten výrok říká jenom to, že je hloupé pořád dokola kupovat to, s čím nejste spokojen. Stejně tak z výroku, že je nelogické nadávat na kvalitu potravin a pak si koupit šunku, o které předem vít, že bude nekvalitní, neplyne nic o tom, že když už si něco koupíš, nemáš nadávat na kvalitu. Ta logika je opačná. Když na něco nadáváte, kupte si příště něco jiného – jedině tak se můžete dobrat k tomu, že koupíte něco, s čím budete spokojen.

  • 4. 6. 2017 20:27

    Citron (neregistrovaný)

    Jak sabotovat řešení problému:nabídnout neprůchodnou a pitomou alternativu. Při nakupování u mě rozhoduje spousta faktorů, reklama dotzčného obchodu to rozhodně není, a jestli ušetřím u Alzy pár tisíc na televizi, tak ji koupím tam. Zajímavé jak by si spameři a jejich fanklub nechali pro korunu .... do huby, ale jak jde o cizí peníze, tak by rozdávali.

  • 3. 6. 2017 18:01

    Prezdivka (neregistrovaný)

    @Filip Jirsak
    Kdyz tedy tak jiste vite, ze "zadavatel by to samozrejme tusil", mate nejaky rozumny procentualni odhad, jake mnozstvi lidi z tech, kteri pouzivaji AdNauseam nebo neco podobneho (cili reklama bude blokovana, ale pritom "prokliknuta"), by si ten produkt/sluzbu/co­koliv opravdu koupili, kdyby tu reklamu opravdu videli?

    Za sebe osobne muzu rici (ano, vim, jsem jen jedna mala jednotka, takze se obecne neda odvozovat chovani dalsich jedincu v populaci), jeste jsem na internetu nikdy nic nekoupil na zaklade reklamy a to vcetne obdobi, kdy jsem blokovani reklamy nepouzival a pritom na internetu obcas nakupuji.

  • 3. 6. 2017 18:22

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    Prezdivka, 18:01: Předpokládám, že to bude stejné procento, jako v běžné populaci. Nevidím důvod, proč by to u uživatelů blokátorů mělo být jinak.

    Pokud jste přesvědčený, že jste nakupoval výhradně z vlastního rozhodnutí a reklama vás vůbec žádným způsobem neovlivnila, pak ta reklama fungovala perfektně. To je totiž přesně cílem reklamy – přesvědčit vás, abyste si to koupil, ale abyste si zároveň myslel, že je to váš vlastní nápad a reklama na to neměla žádný vliv.

  • 3. 6. 2017 19:40

    Prezdivka (neregistrovaný)

    Ja predpokladam, ze to stejne procento jako v bezne populaci byt nemuze, protoze si myslim, ze mnozina uzivatelu blokujicich reklamy nebude reprezentativni vyber z populace, ale ze to budou lide necim specificti, necim zvlastni a budou v nekterych oblastech inklinovat k vyrazne jinemu pohledu od bezne populace. A myslim si, ze nakup na zaklade reklamy bude jednou z tech specifickych oblasti vyrazne se lisicich od bezne populace.

    Pochopil jsem spravne, ze ve druhem odstavci vzato ad absurdum naznacujete, ze bez reklamy bych si nikdy nic nekoupil? Ze technicky vzato nakupuji bud pouze protoze me ovlivnila reklama a ja si toho jsem vedom, nebo ze me ovlivnila reklama a ja si toho nejsem vedom (takze ziji v iluzi, ze me reklama neovlivnila)? Nechci vam podsouvat neco, co jste nerekl/nenapsal, jen na me to vase tvrzeni tak pusobi anebo jsem ho spatne pochopil.

  • 3. 6. 2017 20:14

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    to budou lide necim specificti
    Ano, jsou to lidé specifičtí tím, že blokují reklamu.

    A myslim si, ze nakup na zaklade reklamy bude jednou z tech specifickych oblasti vyrazne se lisicich od bezne populace.
    Jako že běžná populace se vědomě neřídí reklamou, zatímco lidé blokující reklamu se také vědomě neřídí? Já v tom rozdíl nevidím.

    Pochopil jsem spravne, ze ve druhem odstavci vzato ad absurdum naznacujete, ze bez reklamy bych si nikdy nic nekoupil?
    Ne, nic takového jsem nenapsal. Bez reklamy byste si možná koupil to samé, možná něco jiného, a možná byste bez reklamy danou věc vůbec nekoupil. To, že si nejste působení reklamy vědom, neznamená, že na vás nepůsobí – naopak pokud si to neuvědomujete, působí nejlépe.

  • 4. 6. 2017 11:04

    Prezdivka (neregistrovaný)

    @Filip Jirsak
    "Ano, jsou to lidé specifičtí tím, že blokují reklamu."
    Cili naznacujete, ze to bude jejich jedina odlisnost od celkove populace a nebudou vykazovat zadne jine spolecne vlastnosti, ktere jsou v celkove populaci zastoupeny s jinou procentualni mirou?

    "Jako že běžná populace se vědomě neřídí reklamou, zatímco lidé blokující reklamu se také vědomě neřídí? Já v tom rozdíl nevidím."
    Prominte, ale ted si protirecite. Vy tvrdite, ze lide jsou ovlivneni reklamou, at uz vedome nebo nevedome. A zaroven tvrdite, ze procento lidi ovlivnenych reklamou je zhruba stejne jak v celkove populaci, tak v mnozine uzivatelu pouzivajicich blokovani reklam. Naopak ja tvrdim, ze procento lidi ovlivnenych reklamou je pri porovnani cele populace a mnoziny uzivatelu blokujicich reklamu rozdilne.

    "Bez reklamy byste si možná koupil to samé, možná něco jiného, a možná byste bez reklamy danou věc vůbec nekoupil."
    Ted ale obracite. Predtim jste nepripoustel moznost nakupovani bez ovlivneni reklamou. Doslova jste napsal: "Pokud jste přesvědčený, že jste nakupoval výhradně z vlastního rozhodnutí a reklama vás vůbec žádným způsobem neovlivnila, pak ta reklama fungovala perfektně."
    Vase predchozi tvrzeni je v rozporu s vasim nynejsim tvrzenim.

  • 4. 6. 2017 12:06

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    Cili naznacujete, ze to bude jejich jedina odlisnost od celkove populace a nebudou vykazovat zadne jine spolecne vlastnosti, ktere jsou v celkove populaci zastoupeny s jinou procentualni mirou?
    Vzhledem k tomu, že jsem nezaznamenal žádný argument, proč by měli být odlišní ještě něčím dalším, je myslím nejlepší předpokládat, že ničím jiným odlišní nejsou.

    Prominte, ale ted si protirecite. Vy tvrdite, ze lide jsou ovlivneni reklamou, at uz vedome nebo nevedome. A zaroven tvrdite, ze procento lidi ovlivnenych reklamou je zhruba stejne jak v celkove populaci, tak v mnozine uzivatelu pouzivajicich blokovani reklam. Naopak ja tvrdim, ze procento lidi ovlivnenych reklamou je pri porovnani cele populace a mnoziny uzivatelu blokujicich reklamu rozdilne.
    V čem bych si měl protiřečit? Vím, že to tvrdíte, ale nezlobte se na mne, to, že něco tvrdíte, pro mne není žádný důvod, proč bych tomu měl začít věřit. Když tvrdíte něco nelogického (že lidi s jednou vlastností mají ve větší míře i nějakou jinou nesouvisející vlastnost), potřeboval bych k tomu slyšet také nějaký argument. Kdyby mi někdo tvrdil, že lidé nosící černé ponožky asi mají častěji než je v populaci běžné zánět průdušek, také bych chtěl vědět, jak na to přišel.

    Ted ale obracite. Predtim jste nepripoustel moznost nakupovani bez ovlivneni reklamou.
    Ne, neobracím. Tvrdil jsem a tvrdím stále, že to, že si někdo není vědom ovlivněním reklamou, v žádném případě neznamená, že reklamou ovlivněn není. A dále tvrdím, že drtivá většina našeho nákupního rozhodování je ovlivňována reklamou. (Ovlivňována neznamená, že by reklama úplně změnila vaše rozhodnutí, že byste si šel koupit housku a vrátil se domů s autem.)

  • 4. 6. 2017 11:49

    j (neregistrovaný)

    Vis jirsak, zadavatel reklamy je nejspis exaktne stejne pitomec jako TY, protoze kdyby nebyl, tak reklamu zadava proto, ze chce neco PRODAT, a jestli enco rozhodne nechce, tak nasrat svy potencielni zakazniky. A tudiz rozhodne nechce, aby jeho reklamu videl nekdo kdo nema zajem ji videt a uz vubec za to nechce platit.