Hlavní navigace

Google je opět nejhodnotnější značkou na světě

Roman Bořánek

Žebříček BrandZ, který zahrnuje značky s největší hodnotu, se dočkal aktualizace pro rok 2014. Po třech letech vlády Applu žezlo nejhodnotnější značky přebírá Google. Ten za poslední rok posílil o 40 %, zatímco odhadovaná hodnota značky Apple se propadla o 20 %. Značka Google je momentálně oceňována na téměř 159 miliard dolarů, což představuje cca 45 % celkové hodnoty společnosti. I v tomto ohledu je Google výjimečný.

Hodnota značky Google vzrůstá i díky tomu, že se firma v poslední době angažuje v řadě futuristických projektů. Apple naproti tomu pomalu ztrácí pozici inovátora, kterou držel především v mobilním segmentu. Třetí místo obsadila IBM a čtvrté Microsoft. Celkově se značkám v IT poměrně dařilo. Například Amazon posílil o 41 % a je na desátém místě, Facebook meziročně navýšil hodnotu o 68 % a obsadil 21. místo.

Našli jste v článku chybu?