Jenze oni zas tak uplne mimo nebyli. Oni predvidali narust provozu a netusili, ze kun bude nahrazen motorem, ktery tech koni mel i nekolik a pozdeji i nekolik set. K narustu provozu opravdu doslo a pres vselijaka omezeni, ktera se leckde snazi zavadet, se to nezlepsuje. Problem s konskym trusem se tim sice vyresil, ale zase se dusime ve smogu. Ja jednou kuchal pocitac, ktery jel par let v Praze na Plzenske a muzu vam rici, ze bych dal prednost tomu konskemu trusu, ktery alespon lze kompostovat a vyuzit.
Víte, to je otázkou do jaké míry chcete jejich práci brát. Pokud zůstanete v rovině "varovali", pak ano, nebyli mimo skoro vůbec. Pokud ale budete brát v úvahu i jimy navrhovaná konkrétní opatření, tak ta jsou mimo mísu úplně.
Aneb "přijde nepřítel, kopejte zákopy na západní straně města". Nepřítel opravdu přišel, ale od východu.
Tezko rici, jak to tehdy mysleli. Mozna varovali pred provozem a rozhodli se to lidu priblizit pomoci hromady hnoje. Mozna to byl jen debilni zvast, jako kdyz kdysi nekdo varoval, ze zeleznice nemuze jet rychleji, nez nevim kolik km/h, protoze by to zpusobilo smrt cestujicich udusenim. No, parni lokomotivy na konci jejich ery jezdily nejakych 140 km/h a cestujici to prezili.
Bacha na to, para jezdila i rychlejs, nejrychlejsi stroje i pres 200. Nase "uzasna" koridorova rychlost 140 - 160 ... pak nebyla ani u nas za prvni republiky zadny scifi ... Nemluve o tom, ze pokud vim, trebas v polsku se para pouzivala jeste relativne nedavno v celkem velkym rozsahu ... protoze to vychazelo financne lip nez nafta. Uhli je totiz vyrazne levnejsi.