Tak po ipv4 vyžaduje reverz také a také to není všude samozřejmost. Kromě toho by rád ještě správné SPF a HELO SPF a DKIM a pak ještě přiřazuje cca 50% náhody jestli mail laskavě doručí nebo hodí do spamu. Mám vps, které má všechny potřebné údaje správně. Jedna doména pořízená dříve se na google doručuje, druhá doména, nová, leze do spamu. Všechny údaje jsou tam schodné, posílám ze stejného klienta blablabla a prostě spam. Nechápu firmy, že na to klidně přejdou s celou firemní korespondencí. No, alespoň si maj amíci co číst.
U e-mailu taky asi nebudeš nic garantovat – může ti shořet server a nebo se admin uklepne a vymaže frontu místo jedné zprávy… to jsou prostě havarijní situace, které můžou nastat. Ale já mluvím o standardním nastavení procesů, o tom, jak naplánuješ, aby to fungovalo – a tady si myslím, že by měl být kladen důraz na spolehlivost: jakmile přijmu e-mail a řeknu, že jsem ho zařadil do fronty pod určitým ID, tak bych ho měl doručit. Přijímat ho nemusím – když mám vážné podezření, že jde o spam, můžu ho odmítnout ještě v rámci SMTP relace a je to fér, odesílatel se dozví o problému hned a ví, na čem je. Pokud už jsem e-mail přijal, měl bych ho doručit do schránky adresáta. Když to automatické filtry vyhodnotí jako spam, tak mohou e-mail označit a ten se pak na základě pravidel (které má uživatel pod kontrolou a ví o nich) může přesunout do složky spam – ale to by měl brát uživatel jen jako pomůcku ve smyslu „stačí když se na to kouknu později“ a ne jako „můžu to klidně všechno smazat nebo to nechat vyhnít“. Hnusí se mi přístup lidí, kteří se vymlouvají na anti-spamové filtry, tvrdí, že něco poslali, i když to neposlali a že se mám podívat do spamu, nebo na druhé straně, že jim nic nepřišlo a že „to asi sežral anti-spam“ nebo „se to někde ztratilo cestou“.