Hlavní navigace

Google upravuje hodnocení mobilních stránek

Roman Bořánek

Vyhledávač Google oznamuje, že ve své mobilní verzi přestává zobrazovat štítek, že je stránka dobře přístupná z mobilních zařízení. Podle Googlu už takto lze označit cca 85 % webů, takže značení začíná postrádat smysl. Dobrá přístupnost znamená hlavně to, že by prvky stránky měly být přiměřeně veliké a stránka by neměla vyžadovat dnes již nestandardní technologie jako Flash.

Zároveň bylo oznámeno, že vyhledávač začne penalizovat mobilní stránky, které zobrazují zbytečnou uvítací obrazovku nebo vyskakovací okno – typicky kvůli reklamě. Dialogů pro schválení cookies nebo uvedení data narození se to samozřejmě týkat nebude a Google by takové případy měl odlišit. Penalizace by se měla týkat pouze mobilního vyhledávání, ne vyhledávání jako takového.

Našli jste v článku chybu?