Hlavní navigace

Herní engine Godot bude open-source

Roman Bořánek

Linux dostane další herní engine, a to dokonce open-source. Bude jím Godot, který je momentálně v uzavřené betaverzi. Engine je ve vývoji už kolem deseti let a dosud ho herní studio OKAM používalo pouze interně pro vývoj vlastních her. Engine bude zveřejněn pod licencí MIT.

Godot se může pochlubit podporou celé řady platforem. Na desktopu jsou to operační systémy Linux, OS X, Windows, na mobilech Android, iOS a BlackBerry. Krom toho jsou podporovány také konzole PlayStation 3, Nintendo 3DS a PS Vita. Na webu lze hry rozběhnout prostřednictvím pluginu a přes HTML 5 nebo Flash.

Šíří podporovaných platforem se Godot podobá Unity 3D, které se na Linux dostalo cca před rokem. Oproti němu se však liší menším zaměřením na 3D a propracovanějšími nástroji pro 2D. A podle prohlášení autorů také vyniká lepším debugování.

Našli jste v článku chybu?