Tak to já si spíš vzpomenu na Nibbles v MS-DOSu 5, z roku 1991. I když, jak jsem se dočetl, kořeny téhle hry sahají až do 70. let. Zajímavost, co jsem nevěděl, had je odvozený od hry Blockade, kde šlo pouze o to, že píšete nekonečnou čáru a musíte zablokovat soupeře. To já znám jako Blind Alley ze ZX Spectra. Možná znáte spíš hru Tron, ale ta není IMHO zdaleka tak zábavná. Nebo DOSovskou hru Červy, s ikonickou hudbou a kde můžete zatáčet v libovolném úhlu. Tu jsme měli taky ve velké oblibě.
Jestli si dobře pamatuju, tak ti červi jeli rychle podle frekvence PC? Úplně nevím, jen mám zafixované, že ti červi jezdili hrozně rychle :) 6 lidí ruce natažené na klávesnici, a každý jenom dvě tlačítka doleva doprava. hehe
Každopádně já hrál ještě dřív "housenka.com" Housenku, co žrala zavináče :) ale dalo se to hrát akorát tak na 286, protože krok hry nebyl navázaný na RTC, ale na takt. na rychlejší mašiny jsem musel spouštět rezidenta "zpomal.com", teď už přesně ale nevím, jak ten zpomalovač fungoval.
Ano programator blbec uz tehdy existoval. Naucme se pouzivat timery (byt byly asi pro nektere hry hrube) ktere tu mame uz od XT (facepalm). Chytrejsi blbec si tu cekaci funkci aspon predkalibroval na zacatku.
Tech aplikaci bylo pomerne hodne kde tento jelitozni pristup pretrvaval - a beru tak ze to byl "nepekna zvyk" z jednodussich platforem. A tak se zrodilo tlacitko "oktaviefcipuzapyetset".
No popravde u tech aplikaci pro CGA a XT se toto chovani vyvojaru dalo ocekavat (jak pisete, mame to zakoreneny ze starsich platforem). XT totiz bylo vydano a prezentovano jako naprosty standard, takze se (spravne) predpokladalo, ze i dalsi modely budou tento standard dodrzovat. Coz se skutecne stalo, prave diky Turbo tlacitku (aspon teoreticky to melo snizit CPUCLK na 4,77 MHz) a mj i nechvalne zname brane A20 (to uz je IMHO kompatibilita az za hranu zdraveho rozumu, ale to je proste IBM).
Cervi jsou ale mimo ^, ti uz bezeli n VGA a snad tusim 286ce (staci overtit v DOSBoxu). Tam uz nejake chytani na timer nebo VBLANK je mozny a plne dostupny.
Já si oblíbil https://bruxy.regnet.cz/web/linux/EN/housenka-bash-game/ a využívám jí ve výuce pro děti. Stačí sleep nahradit složitějším výpočtem, nechat hru děti hrát a odendavat větráček z procesoru. To je nadšení :-) (a téma k hovoru ohledně thermal throttlingu)