Problém je, že to tvoje "nemálo" je samo o sobě relativní pojem. Pro výrobce her by bylo jednodušší vykašlat se na drahou a komplikovanou portaci a support linuxových verzí, vrazit ušetřené prachy do marketingu a nahnat ta absolutní čísla na uživatelích Windows.
Ty pokusy dostat tyhle "velké" hry na Linux beru spíš jako zkoumání potenciální nové platformy, a jak to vypadá, mnoho výrobců se začíná přiklánět k názoru, že ten potenciál tam - alespoň zatím - není. Což ovšem není až tak překvapivé, když uvážíme, že Linux ve statistikách desktopových OS zrovna neexceluje. Je to prostě jen další demonstrace toho, že Linux na desktopu nepředstavuje pro nejbližší roky perspektivní platformu.
Souhlas, na cestách často nastávají "typicky nepříjemná" překvapení, resp. překážky. Jenže psychologicky je důležité, že cestovatel má odpovědnost sám za sebe (a občas za ostatní), plánuje v prostředí nejistoty a reaguje na aktuální vývoj situace. Přitom tohle dnešní lidé moc neumí. Pro velkou část populace všechno někdo zařídí, stačí poslouchat co chtějí rodiče, vyučující, šéfové, a čistě z principu je možné tak trochu držkovat a "bouřit se". Překonávání překážek je to, co dělá z dětí (jakéhokoliv věku) dospělé jedince.
Navíc řada překvapení při cestování je naopak příjemného charakteru. Nemluvě o možnosti autenticky poznat danou zemi a lidi, upravit si obraz světa atd.
moje zkusenost je, ze lide co necestuji maji obvykle:
-velmi omezeny pohled na svet
-jsou neschopni se o sebe postarat v nezvykle situaci
protoze cestovani otevira obzory (ja vim zni to vzletne ale je to tak) a nuti cloveka planovat a starat se o sebe.
nejhorsi je franta z horni dolni ktery se vyjadruje o politicke krizi v syrii a pritom nikdy nebyl dal nez 5 km od sve vesnicky strediskove.
Na Unreal Tournament pod linuxem jsem kdysi narazil a hral nativne. Je to uz ale davno.
http://blog.smejdil.cz/2015/01/unreal-tournament-2004-vs-ubuntu-12045.html
Steam je dobra platforma a jsem moc rad ze se hrani na Linuxu vyrazne zmenilo. Titulu je sice mene oproti windows cca 1:8, ale i to je podle me hodne s ohledem na minulost. Moc bych si pral, aby se SteamOS opet probudil a posouval se dal, myslim ze potencial tam rozhodne je proti ostatnim platformam. Drivery jsou problem, ale ne neresitelny. Je to hlavne na vyrobcich HW a tvurcu her. Budoucnost s VR nas urcite nemine, ale fakt ze pod Linux opet vaznou ovladace me mrzi.
Steam Machne se da jiz poridit i unas, ale za cenu, ktera nekolikanasobne prekracuje cenu ostatnich konzoli. HW vykon je mozna i vyzsi, ale to nikoho moc nepresvedci. DELL Alienware Steam Machine 15tisic a Zotac NEN Steam Machine s Steam Controllerem 29tisic, to je fakt prda.
Resim zatim pomoci Dualboot a pod Win hraji jen Win tituly napr. DOOM.
Osobne se Linux a Steam snazim v ramci moznosti podporovat kupovanim her s podporou Linuxu :-)
Ano a ne. Vždy je to otázkou času, peněz, zkušeností a pragmatismu. Většina her je dost jednoduchých (ve smyslu technologickém), takže běží na Linuxu bez problémů. Pokud ale používáte něco složitějšího, tak už na problém narazíte. A pak ho buď vyřešíte, nebo ne. Viděl jsem pár projektů, kde skutečně vyřešit nešel. Ale hru nakonec na Linux vydali, ale nevypadala stejně - například na nastavení detailů "Ultra" vypadala stejně jako při nastavení "High". Přestože na MS Windows se na Ultra přidaly další vizuální efekty, tak na Linuxu ne, protože je zaboha nedokázali zprovoznit. Fórum pak bylo plné stížností na "podvod". Nebo jiná hra na Linuxu sice běžela stejně, ale vyžadovala cca 2x tolik video RAM na grafické kartě. Protože tam nefungovalo cosi s dynamickými texturami, tak je tam na Linuxu nahrávali staticky. Fórum pak bylo plné stížností, že zatímco s nVidia 650 to pod Windows běží bez problémů, tak na Linuxu to na stejné kartě běží jen na nejnižší detaily. A plno dalších příkladů, kdy ta hra na Linuxu prostě vypadá trochu jinak a ne lépe.
Obecně platí, že hra, která z Direct X a moderního HW mačká maximum, tak na Linux zatím naportovat nejde. Nepřekonatelné problémy. Překonatelné za cenu vypuštění některých efektů.
Osobně stále věřím ve hraní na Linuxu. Situace se už roky lepší na všech stranách. Fakt, že je Steam OS stále okrajová záležitost, mě netrápí. Pořád mu věřím. Stejně tak jsem neodepsal Vulkan. Že hned s první hrou nezačali lidé hromadně nakupovat Steam machines a šrotovat PC s MS Windows, mi přijde tak nějak samozřejmé. Přestože novináři tomu rádi dávají nálepku "katastrofa".
Aktuálně největší problém pro hry na Linuxu je Denuvo. To je pouze kompatibilní s Windows, ergo pokud hra Denuvo využívá, máte smolíka - a takových her je bohužel čím dál víc:
https://www.reddit.com/r/CrackStatus/comments/4805du/crack_status_denuvo_games/