Vlákno názorů k článku
Hry, které měly vyjít pro Linux, ale nevyšly od Kelm - Je zajimave, ze nekteri vyvojari dokazi neprekonatelne problemy...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 8. 2016 8:37

    Kelm (neregistrovaný)

    Je zajimave, ze nekteri vyvojari dokazi neprekonatelne problemy prekonat.

  • 30. 8. 2016 13:16

    Karel (neregistrovaný)

    Ano a ne. Vždy je to otázkou času, peněz, zkušeností a pragmatismu. Většina her je dost jednoduchých (ve smyslu technologickém), takže běží na Linuxu bez problémů. Pokud ale používáte něco složitějšího, tak už na problém narazíte. A pak ho buď vyřešíte, nebo ne. Viděl jsem pár projektů, kde skutečně vyřešit nešel. Ale hru nakonec na Linux vydali, ale nevypadala stejně - například na nastavení detailů "Ultra" vypadala stejně jako při nastavení "High". Přestože na MS Windows se na Ultra přidaly další vizuální efekty, tak na Linuxu ne, protože je zaboha nedokázali zprovoznit. Fórum pak bylo plné stížností na "podvod". Nebo jiná hra na Linuxu sice běžela stejně, ale vyžadovala cca 2x tolik video RAM na grafické kartě. Protože tam nefungovalo cosi s dynamickými texturami, tak je tam na Linuxu nahrávali staticky. Fórum pak bylo plné stížností, že zatímco s nVidia 650 to pod Windows běží bez problémů, tak na Linuxu to na stejné kartě běží jen na nejnižší detaily. A plno dalších příkladů, kdy ta hra na Linuxu prostě vypadá trochu jinak a ne lépe.

    Obecně platí, že hra, která z Direct X a moderního HW mačká maximum, tak na Linux zatím naportovat nejde. Nepřekonatelné problémy. Překonatelné za cenu vypuštění některých efektů.

    Osobně stále věřím ve hraní na Linuxu. Situace se už roky lepší na všech stranách. Fakt, že je Steam OS stále okrajová záležitost, mě netrápí. Pořád mu věřím. Stejně tak jsem neodepsal Vulkan. Že hned s první hrou nezačali lidé hromadně nakupovat Steam machines a šrotovat PC s MS Windows, mi přijde tak nějak samozřejmé. Přestože novináři tomu rádi dávají nálepku "katastrofa".

  • 30. 8. 2016 14:46

    Aas (neregistrovaný)

    Nevyriesitelny problem vzdy vznika pocas navrhu hry. Ked sa na multi-platformovost mysli od zaciatku, tak je problemov podstatne menej.