V USA sice nejsme, ale třeba pro zařazení do (většiny) distribucí je to dost zásadní otázka. Pro soukromé použití si samozřejmě build udělám a nic neřeším.
A problém je to třeba už i v okamžiku, kdy bych si ten build nechtěl dělat lokálně, ale mít na to projekt v OBS. Tam jsou věci jako x264, x265 nebo plnohodnotný ffmpeg explicitně zakázané.
23. 8. 2024, 10:08 editováno autorem komentáře
To si netroufám říct. Vím, že se v Mese musely nějaké věci vypnout, protože někdo vymyslel, že se to výpalné má vztahovat i na softwarovou "implementaci", která pouze zpřístupňuje to, co umí hardware GPU. Ale jestli je to stejný problém a Mesa s příslušnou funkcionalitou zapnutou nesmí být v OBS, to by musel říct někdo, kdo se v těch právnických kličkách vyzná (pokud někdo takový vůbec existuje).
Problematický patent v mesa vypršel už před lety. Ale ne že bych se tomu moc věnoval, protože v EU žádné softwarové patenty neplatí (z principu).
Problematický patent v mesa vypršel už před lety.
Myslel jsem něco jiného. Před časem jsem narazil na zprávu, že právníci přišli s absurdním požadavkem, že i když software neimplementuje H.265 sám, ale jen využívá implementaci v hardware (nebo "hardware") GPU, mají se na něj vztahovat stejná pravidla, jako kdyby plnohodnotně implementoval H.265 sám. A že právníci distribucí, které nechtějí mít problémy v USA (RH, SUSE, ...), rozhodli, že se kvůli tomu radši budou vypínat nějaké featury v Mese, které ty hardwarové implementace zpřístupňují pro userspace.