V tom pripade nechapu mysleni lidi, kteri nejsou radi, ze zamestnanci pro firmu delaji zadarmo neco, do ceho firma nehodla vrazet prachy, co by ale jinak rozsirilo seznam produktu firmy. Uplne nejhorsi, co muze firma udelat, je ubijet iniciativu a tvorivost. Nakonec z toho vznikne byrokraticka instituce ve stylu ministerstva v Sovetskem svazu.
Argument o firemnich zdrojich je trochu mimo, protoze vyvojari stroje na obed stejne nevypinaji.
Tomu se rika catovani costu ... akcionare prevazne totiz nezajima, ze by mozna nekdy z neceho neco mohlo byt ... jeho zajima, ze pokud lidi (trebas v googlu) jeden den v tejdnu makaj na necem mimo google, tak vlastne muze z kazdych 5ti lidi jednono vykopnout, snizit tim mzdovy naklady o 20% ... a tech 20% ziskat pro sebe.
Tyhle veci se daj provozovat v malych firmach, kde je majitel sam nadsenej pro vec, je spokojenej s tim, ze firma vydelava kolik vydelava, a nema potrebu resit kazdou korunu.
Ostatne, viz teorie zmrdizmu ...
Tim, ze lidem nekdo naridi, cim se maji zabyvat ve volnem case, se nedosahne katovani kostu, ale pouze toho, ze se na to vyserou a navic budou mit tendenci srat na cokoliv, co vyzaduje jakousi osobni iniciativu. Vedeni jim totiz dava jasne najevo, ze maji drzet hubu a krok, protoze na mysleni je tu vedeni. Totalne armadni pristup: "Nemyflete, fynacku, na myfleni fem tu ja".
Každý, kdo někdy dělal v "korporátním" prostředí, ví přesně o co jde.
Tady člověk musí odhodit elementární logiku, protože rozhodují zpravidla tvorové, kteří rozumí tak maximálně newspeaku. D-Fensovo dílo tento druh popisuje velmi výstižně...
Tam nejde o technické záležitosti, jde o prostředí ve většině takových firem, které je degenerované až do absurdna - koneckonců, je to i jedna z příčin současné hluboké krize hodnot na Západě...