Hlavní navigace

Jsou firmy zodpovědné za komentáře fanoušků na stránkách na Facebooku?

Kamil Pošvic

Australský Úřad pro reklamu (Advertising Standards Bureau) rozhodl, že firmy jsou zodpovědné za komentáře vložené na jejich stránky na Facebooku. K úřadu se problém dostal po stížnosti na Carlton & United Breweries a komentáře fanoušků.

Stížnost tvrdila, že došlo k porušení zákona ohledně inzerce týkající se alkoholických nápojů a došlo k propagaci nezodpovědného pití a nadměrné konzumace alkoholu. Carlton & United Breweries se pokoušeli před Úřadem argumentovat tím, že jejich Stránka má nastavené odpovídající věkové omezení a fanoušci jsou těmi, kdo se baví mezi sebou, stejně jako by se bavili v hospodě.

Podle vyjádření odborníků, by rozhodnutí úřadu mohlo znamenat, že značky budou nuceny kontinuálně monitorovat jejich stránky na Facebooku a hlídat fanoušky, zda neporušují inzertní zákony a předpisy.

(Zdroj: Lupa.cz)

Našli jste v článku chybu?