Australský Úřad pro reklamu (Advertising Standards Bureau) rozhodl, že firmy jsou zodpovědné za komentáře vložené na jejich stránky na Facebooku. K úřadu se problém dostal po stížnosti na Carlton & United Breweries a komentáře fanoušků.
Stížnost tvrdila, že došlo k porušení zákona ohledně inzerce týkající se alkoholických nápojů a došlo k propagaci nezodpovědného pití a nadměrné konzumace alkoholu. Carlton & United Breweries se pokoušeli před Úřadem argumentovat tím, že jejich Stránka má nastavené odpovídající věkové omezení a fanoušci jsou těmi, kdo se baví mezi sebou, stejně jako by se bavili v hospodě.
Podle vyjádření odborníků, by rozhodnutí úřadu mohlo znamenat, že značky budou nuceny kontinuálně monitorovat jejich stránky na Facebooku a hlídat fanoušky, zda neporušují inzertní zákony a předpisy.
(Zdroj: Lupa.cz)