Čím se dnes dá nahradit Flash jako nástroj na tvorbu obsahu - myslím tu sympatickou kombinaci vektorový grafiky, animace a objektovýho skriptování v ACtion Scriptu? Jasně že Animate furt je/funguje, ale zajímalo by mě, když se tedy ten Flash tak zatracuje, máme něco otevřeného, čím to jde nahradit a co dosahuje podobného komfortu práce?
Přesně tak, moc dobře si pamatuji, že jsem kdysi na škole dělal nějaké animace v editoru od (tenkrát ještě) Macromedia. Bylo možné je následně exportnout do exe jestli si to dobře pamatuji a pak takhle dělat třeba hry... A mám pocit, že třeba Machinarium bylo kdysi celé napsané a distribuovane ve Flashi.
Také mě zajímá, čím se to v praxi nahradí. Znám několik stránek pro umělce, kde krom klasické bitmapové / vektorové grafiky dělají také (interaktivní) animace ve flashi. Zatím to jde stáhnout (to půjde vždy) a přehrát na SWF Playeru. Ale na co přejdou... to nevím. (Zmíněný návrh HTML5 a JS je úplné nepochopení tématu.)
WebGL / GL / WASM / SVG, možností je... interaktívna grafika (kludne aj 3D) nie je problém, že by to bolo náročnejšie, ani ne,... s knižnicami a frameworkami je to o nič problematickejšie než flash a actionscript. Pozri Webtoon Horang's Nightmare
a budeš vedieť čo jde bez flashu, a to jde ešte viac, typické .IO hry sú príkladom.
2. 1. 2021, 15:25 editováno autorem komentáře
na několika projektech experimentujeme s WebAssembly, dokonce v kombinaci s SVG/canvas a přes JS podporou GPU to vypadá více než slibně jako lepší náhrada flashe. Jako bonus je pak vývoj v zažitém prostředí, dospělé testy a libovolné IDE.
Pokud ti ale vyhovovalo IDE od Adobe, tak Adobe Animate má podporu webgl na tvorbu 2D grafiky a scriptování přes JS.