ale je ...
napr. podpora I3C, Freesync.
Výrazne lepšia práca s mikrokódom AMD....
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=linux-2019-features&num=1
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Linux-5.0-rc1-Kernel-Released
A čo tak niečo ešte tajné?
napr. kompilovateľnosť LLVM..
Building The Linux Kernel With Clang Is Becoming Popular Again
Written by Michael Larabel in Linux Kernel on 21 November 2018 at 05:17Nick also pointed out that Google's Pixel 2 and Pixel 3 devices are running their Android Linux kernels built under the Clang compiler. With the new Pixel 3, its Clang'ed kernel is also making use of LTO and CFI
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Clang-Kernel-2018
vo väčšej miere
Protože bývá zvykem major číslování měnit, když se mění něco zásadního. Např. OpenSSL se naopak k tomuto "tradičnímu" schématu přiklonilo nedávno. V případě OpenSSL to považuji za ne úplně šťastné, protože současné schema číslování bylo velmi dobře čitelné pro administrátory, teď to bude horší. Ze stejného důvodu by bylo fajn, kdyby admin věděl, jaké kernely jsou mezi sebou víceméně srovnatelné a jaké jsou "přelomové", případně s něčím nekompatibilní.
Zadne kernely nejsou prelomove a vsechny jsou nekompatibilni. Nebo kompatibilni. Zalezi na tom s cim.
Já v tom vidím trochu záludnost vývoje linuxového jádra. V dobách jader 1.2 až (tuším) 2.4 to bylo poměrně jasně čitelné. Teprve pak Linus usoudil, že už se řady nedají udržet a právě vše je neudržitelné z hlediska návaznosti na sebe, proto začal čísla jader pojímat po novu.
... a proto by měla aplikace psaná pro 1.18 chodit i s 1.20 ...
Původní smysl Major.minor.release byl
Velké změny - změna Major
menší změny - změna minor mohou přidávat vlastnosti ale dodržuje se zpětná kompatibilita v rámci verze Major -> co je napsané pro Major.x bude funogovat i s verzí Major.x+i (i je celé kladné číslo)
release - opravy chyb bez přidávání vlastností
Ale no tak, 20 bitov ma k dispozicii a nevie naratat do 21?
Na noze prsty těžko dokážete ovládat, ty bych do toho nepočítal, resp. každá noha má jen dva stavy (všechny prsty ohnuté, všechny narovnané). Naopak na ruce mají malíček až ukazováček tři stavy (narovnán, ohnut v druhém článku, ohnut ve třetím článku), palec má stavy jen dva (tam to nejde dost dobře rozlišit).
Takže podle mě je to 2^2 (nohy) * 3^8 (malík-ukazovák) * 2^2 (palce) = 4 * 6561 * 4 = 104976.
Někteří lidé umějí u ukazováků ohnout i první článek nezávisle, pak by to bylo 2^2 (nohy) * 3^6 (malík-prostředník) * 4^2 (ukazováky) * 2^2 (palce) = 4 * 729 * 16 *4 = 186624.