Ja na Linuxu hraju a nic nez Linux doma nemam.
Linux native gamesy jako Grimrock 1 a 2, FreeCiv, OpenMW, Widelands, ....
Ostatni veci resi Wine (Skyrim, Pillars of Earth, No Man's Sky, Dragon Age, LOTR:Battle for Middle Earth 1 a 2 ...) a DosBox (Master of Orion, Master of Magic, Civilization, Dune 1 a 2, ...).
"na Linuxu nehraje nikdo"
Ale hraje a není nás málo - https://www.reddit.com/r/linux_gaming/
Co k*rva furt mate s tim DRM, GPL atd. To myslite ze vsichni linuxaci su sahli stalmaniste nebo co? Vubec ne jsme normalni lidi a licence je to posledni co resime. Chci si hrat? Chci. Chci kvalitu? Chci. Kdyz linux kvalitu neposkytuje tak proc bych se mel s tim babrat a nevzat treba PS4 nebo Mac ?
Přesně tak. Všichni neustále mluví o tom, že když ten samý uživatel spustí Steam v Linuxu, tak skoro nemá šanci zjistit, že nějaký Steam průzkum vůbec existuje, ale jakmile Steam spustí ve Wine, tak je výzva k účasti velmi častá. VALVE údajně tvrdí, že jsou uživatelé k účasti v průzkumu vyzýváni náhodně, takže by pravděpodobnost vybrání konkrétního uživatele měla být nezávislá na používané platformě, což evidentně ani náhodou není, takže je měřící metodika VALVE minimálně dost "zvláštní" a takto získanou statistiku vůbec nelze brát vážně.
Statistiky Steamu vůbec o ničem nevypovídají. A už vůbec ne o tom, že by se počet linuxových hráčů snižoval. Kdo Steam nepoužívá denně, ten nemá tušení o čem, mluvim.
1) Dota 2 a Counter Strike Global Offensive se dostaly mírou hazardu na úroveň, kdy má každý druhý alespoň tři účty a každý desátý 15 virtuální strojů na idlování.
2) Aspoň půlka linuxáků má dual boot nebo VFIO nebo hraje ve Wine. Nevim čemu si myslí, že pomůžou - kdo chce aby na Linux vycházelo víc her, ten na něm hraje i za cenu obětování nějakých AAA blbostí. Kdo stále dual bootuje a kupuje Widlácké hry je prostě řadový Widlák podporující vývojáře a dodavatele her pro Windows - a takoví pak vůbec nemajíi co brečet, že "XYZ nevyšlo na Linux"
3) Steam používam nativně na Linuxu od dob uzavřené bety (2012) a tu HW/SW survey jsem viděl 2x
4) I přes tento ůbytek se dál portují hry, tak to za to někomu pořád stojí (Aspyr, Feral...) - kdyby se to nevyplatilo, čas se na to vybodnout byl a je. Přesto to vypadá, že je (i když stále nepotvrzeno) na cestě třeba Rise of the Tomb Raider apod.
Mám Steam jen na windows a tu survey jsem neviděl nikdy.
Ale to není to co chci říci, já chci jen upozornit, že tam není pokles. Počet Linux Steam uživatelů roste. Sice ne tak rychle jako těch s MS Windows, ale roste. Podíl je zkreslený dost možná i díky lidem s více účty a také díky praxi, kdy si člověk na každou hru založí nový steam účet. Místo prodeje/půjčení hry se pak prodává/půjčuje ten steam účet.
0. Ale vypovídají. Minimálně o tom pro kterou platformu steam kolik lidí spouští. Jestli si Windows verzi spouštíš na toastovači, jim může být do jisté míry putna.
2. Já ti nevím, hry nehraju pro to abych někomu/něčemu pomohl, ale pro to abych si zahrál. Pokud to máš opačně, tak je mi tě asi tak trochu líto.
Podle mě je politováníhodný ten, kdo nepoužívá produkt vhodný pro danou věc, ale produkt který je výrazně méně vhodný, jen protože něco "propaguje". Je to kdybych pil místo vody benzín, i když je benzín na pití úplně na nic, ale já ho tím chtěl "propagovat". Voda je dobrá na pití a benzín do auta, takže budu vodu pít a na benzín jezdit.
Úplně jsem zapomněl před odesláním odpovědět na tvoji nultou odpověď - to, že někdo spouští 15 virtuálních strojů a idluje v nich vývojářům her nepomůže. Z toho se nenají a rodinu neuživí, takový uživatel Steamu je jen pasivní žebratel virtuálních itemů. O potencionálních zákaznících nevypovídá Steam SW survey vůbec.
Což se děje právě teď. DRM mě taky nikdy neobtěžovalo. Najednou začala před měsícem půlka Steam knihovny padat - přesněji padá Steam s "buffer overflow detected". Samotný hry fungujou, ale jen v offline módu bez připojení = žádný matchmaking, žádný inventář...
Napřed se zdálo, že je něco u mě špatně, pak se začaly množit stížnosti i jiných lidí a po měsíci nikdo včetně Valve netuší proč se to děje, navíc napříč všemi distribucemi a všemi verzemi bez nějaké zjevné podobnosti postižených sestav (upgrade knihovny nebo ovladače vyloušen, protože to padá na 5 let starém neaktualizovaném Ubuntu 12.04 úplně stejně jako na aktuálním Arch Linuxu).
Takže DRM je rozbité a čeká se, až někoho napadne co se děje a co s tim. Úžasné DRM.
To se nedivte. Ve Valve se vyděsili zavedením Windows Store ve Win8, protože by tím přišli o svůj skoro-monopol na prodej her na PC. Vyjma napsání pár článků o tom jak jsou Win8 hrozné začali chystat plán B, tj. podporu Linuxu a uvedení vlastních konzolí Steam Machines. Nakonec to nevyšlo. Steam Machines byly mrtvé ještě než dorazily na trh, recenze byly příšerné, a nedávno mě zaujala zpráva, že SteamOS zakázal suspend/resume, protože na současném Linuxu prostě nemůže spolehlivě fungovat :/. Naštěstí pro Valve to tím Windows Storem nakonec není tak horké.
Když se teď ukazuje, že ani hraní na Linuxu nijak výrazně netáhne, a Linux ve Steam Survey dál propadá, tak pochopitelně ochabuje motivace Valve k rozvoji Steamu pro Linux, jeho údržbě, a hlavně řešení problémů. Úsilí se pochopitelně soustředí tam kde jsou peníze, nebo kde se očekává, že jsou peníze hned za rohem.
No tie hry co su aj pre linux pustam na linuxe. Ale valve uz asi moc podpory do linuxu nedava. Teraz mam napriklad chybu ze ked si cez klienta nainstalujem hru, tak sa mi nevytvori odkaz na ploche. Pozeral som na internete a tato chyba je tam uz niekolko mesiacov, a stale ju neriesia. A pritom je trivialna, steam klient ma nastavenu cestu k ploche na root, kde samozrejme nie su prava na zapis. Stretol sa niekto s touto chybou? Da sa nejako vyriesit, nastavenim nejakeho configu alebo premennej? Zatial som nenasiel nic co by mi pomohlo.