Což se děje právě teď. DRM mě taky nikdy neobtěžovalo. Najednou začala před měsícem půlka Steam knihovny padat - přesněji padá Steam s "buffer overflow detected". Samotný hry fungujou, ale jen v offline módu bez připojení = žádný matchmaking, žádný inventář...
Napřed se zdálo, že je něco u mě špatně, pak se začaly množit stížnosti i jiných lidí a po měsíci nikdo včetně Valve netuší proč se to děje, navíc napříč všemi distribucemi a všemi verzemi bez nějaké zjevné podobnosti postižených sestav (upgrade knihovny nebo ovladače vyloušen, protože to padá na 5 let starém neaktualizovaném Ubuntu 12.04 úplně stejně jako na aktuálním Arch Linuxu).
Takže DRM je rozbité a čeká se, až někoho napadne co se děje a co s tim. Úžasné DRM.
To se nedivte. Ve Valve se vyděsili zavedením Windows Store ve Win8, protože by tím přišli o svůj skoro-monopol na prodej her na PC. Vyjma napsání pár článků o tom jak jsou Win8 hrozné začali chystat plán B, tj. podporu Linuxu a uvedení vlastních konzolí Steam Machines. Nakonec to nevyšlo. Steam Machines byly mrtvé ještě než dorazily na trh, recenze byly příšerné, a nedávno mě zaujala zpráva, že SteamOS zakázal suspend/resume, protože na současném Linuxu prostě nemůže spolehlivě fungovat :/. Naštěstí pro Valve to tím Windows Storem nakonec není tak horké.
Když se teď ukazuje, že ani hraní na Linuxu nijak výrazně netáhne, a Linux ve Steam Survey dál propadá, tak pochopitelně ochabuje motivace Valve k rozvoji Steamu pro Linux, jeho údržbě, a hlavně řešení problémů. Úsilí se pochopitelně soustředí tam kde jsou peníze, nebo kde se očekává, že jsou peníze hned za rohem.