Hlavní navigace

LZHAM 1.0 - kodek pro bezeztrátovou kompresi

Sdílet

Michal Strnad 27. 1. 2015

Rich Geldreich, bývalý developer Valve, pracuje ve svém volném čase již více než tři roky na kodeku LZHAM, který nyní vydal na GitHubu ve verzi 1.0. Tento kodek napsaný v C/C++ je určen pro bezeztrátovou kompresi dat.

LZHAM (LZ, Huffman, Arithmetic, Markov) komprese je inspirována LZMA (Lempel-Ziv-Markov Chain Algorithm) algoritmem a primárně se zaměřuje na kompresi součástí her a jejich rychlou dekompresi za běhu programu. Ta dosahuje 1.5 – 8 násobku svého vzoru.

Kodek podporuje Linux x86/x64, Windows x86/x64, OSX, iOS a časem by měl také Android.

(Zdroj: Phoronix)

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.