Vlákno názorů k článku
Mac OS X vs. Ubuntu: kdo z koho? od anonym - Jak může někdo srovnávat dva odlišné systémy, z...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 12. 2007 9:54

    anonymní
    Jak může někdo srovnávat dva odlišné systémy, z toho jeden oficiálně běžící jen na jediné platformě, rozuměj obyčejné PC s DRM čipem na desce. OS X je z proprietárních systémů ten nejhorší v podpoře ostatního non apple used hw, což je záměrné.
  • 17. 12. 2007 10:21

    Topper (neregistrovaný)
    Citim hulanovinu ....
    Oba systemy jsou unixove OS.. A dneska uz snad konecne si clovek kupuje reseni a nesklada si pocitac na kolene, protoze ho to vyjde o tisicovku levneji...
    Pokud prvni veta rika, ze MACOS bezi oficialne jenom na jejich pocitacich, druha veta je zbytecna, pokud byste ale nechtel navodit pocit, ze si k tomu nepripojite zadny jiny hw, coz samozrejme neni pravda.
  • 17. 12. 2007 13:20

    Jarda (neregistrovaný)
    Co je špatného na tom, že si složím stroj z komponent dle vlastního výběru? Jistě, trubka koupí "řešení" podle reklamních letáků, zazobaná trubka s touho vyčnívat vysolí peníz za pécečko od Apple - je to jejich volba. Proč odsuzovat, postupuje-li někdo vlastní cestou?
  • 17. 12. 2007 15:25

    Tomcat (neregistrovaný)
    Teda Vy jste ale asi chudák. Hlavní je že na konci se sám popíráte ...Proč odsuzovat, postupuje-li někdo vlastní cestou... protože spousta lidí jako Vy podle Vaší reakce není tolerantní a nevidí si ani špišku nosu.
  • 17. 12. 2007 16:33

    Topper (neregistrovaný)
    Tak proc se obouvate do lidi, kteri nechteji nic resit a chteji si zaplatit za funkcni reseni? proc je urazite a nazyvate je trubky? Jak pisete - proc odsuzovat, postupuje-li nekdo vlastni cestou?

    Velmi hlasita mensina "odborniku", kteri si slozi PC sami doma, vubec netusi co to je rozdil mezi znackovym pocitacem a slozeninou...
  • 17. 12. 2007 20:50

    Uživatelka si přál zůstat v anonymitě (neregistrovaný)
    Pouč mě... Co já vím, tak jen horší pozice v případě poruchy. Záruka na kompotenty je v obou případech stejných dvé roků. Jenže se skládačkou po záruce ještě nějak vyběhnete, když natáhne kabely. Zkuste opravit tak proprietární stroj jako je Apple. I Apple je skládačka. Jenomže ho skládá chudák asijský otrok ve sweatshopu a má na to stokrát míň času než já doma! Do PC seženete náhradní díly. S trochou štěstí i do nějakého nestandardního (značkové desktopy). U Apple potěš koště. Za to bych, ale je to jen můj decentní názor, za to bych opravdu prachy NAVÍC nedal.
  • 17. 12. 2007 20:50

    Uživatelka si přál zůstat v anonymitě (neregistrovaný)
    Pardon za tykání,nějak mi to nedocvaklo. Přijměte moji omluvu.
  • 18. 12. 2007 9:29

    Tomcat (neregistrovaný)
    Koukám Vy znáte znáčkové PC tak z vyprávění že? Víte, že k Vašim úhlavním třídním nepřítelům dostáváte to čemu se říká technická podpora. Tedy i smluvní a právně vymahatelná protože je součástí kupní smlouvy?

    Prostě rozbije se mi notebook zvednu telefon, NTB odemne vyzvednou a do 48hodin ho mám opravený zpět, to samé u desktopu. Mám problémy s dodaným SW? Opět použiji technickou podporu.

    A co máte u vašeho stavěného PC? Záruku zákonou, termín a místo reklamace zákoné = tak nám to dovezte a do konce měsíce to snad bude... A na SW? Vůbez žádnou.

    Stejnak může te jít začít agitovat před autosalóny protože auta přes 300k jsou asi imperialistický přezitek. atd...

    Prostě neberete v potaz, že v dnešním IT je velice důležitá ta přidaná hodnota kvality, služeb a servisu. To je to co dělá právě ty značky.
  • 18. 12. 2007 11:09

    Uživatelka si přál zůstat v anonymitě (neregistrovaný)
    Mám se značkovými PC zkušenosti, a jsou toho druhu, že rozhašený software se spravit nedá, takže přijde reinstalace OS, rozhašený HW se řeší výměnou. Nic co nezvládnu já, záruka na komponenty, nebo v nějaký kamarád majitele kompu.

    A když vám po dvou letech záruka skončí? Tak se situace radikálně obrací. Se značkou jste v případě poruchy pejru (sakra drahej servis a výměny), se skládačkou si poradí každé gymnaziální mejdlo a komponenty z levného eshopu nebo ještě levnějšího bazaru.

    No, abych to shrnul, já právě popírám, že by ta přidaná hodnota, kterou furt opěvujete, byla tak slavná, aby se vyplatila (většinou). I co se týče těch služeb, ale hlavně co se týče té "kvality". Viz poznámka o péči, s kterou se komp sestavuje v továrně a u mě doma.

    Do jiných značek se obouvám taky; ale netvrdím, že se nevyplatí koupit značku NIKDY, třeba NB od IBM určitě kvalitou šasi vyniká.Ale stojí jako dva NB. Je to vše o vztahu mezi pěnězi, které vynaložíte, a skutečnou velikostí výhod, které tím získáte. Případně také o tom, jak vysokou cenu pro vás mají peníze coby statek.
  • 18. 12. 2007 12:05

    Tomcat (neregistrovaný)
    Ne mluvím o rozhašeném sw na reinstalaci, mluvím třeba o odladění sw , problémům s kompatibilitou, zjistění který bios je OK ( ne ten poslední to být nemusí) atd... a jestli Vy a Váš kamrád dokážete si nad sebou držet 24hodin denně podporu a máte sklad, tedy každý kus HW skladem tak klobouk dolu. Osobně si myslím, že jste na tom asi tak, že to obědnáte v Agenu, Alze apol. a modlíte se kdy to příde, nebo se dete kouknout růžovky do bazáru. Případně pošlete rozhašený NTB do Otravy a modlítese jestli Vám ho nepošlou zpět do 30ti dnů.
    jinak pokud ...se skládačkou si poradí každé gymnaziální mejdlo a komponenty z levného eshopu nebo ještě levnějšího bazaru... tak by poradna na Žive byla prázná , protože namachrovanců je spousta kdy dojde na věc ...né to nemáme to musí me obědnat...


    Dva roky mi bežné Pc opravdu nevydrží a u PC kde se čeká že poběží déle (server , pracovní stanice , průmyslové PC) se záruka kupuje už předem, nebo přesahuje ty dva roky. Potom samo je nabitnut nový stroj s odkoupením starého na protiúčet


    No, shrnul jste to tak, že pro někoho ta přidaná hodnota není rozhodují, hlavní je cena, pokud není tragédie pokud vám PC NTB nefunguje třeba tejden, na vyřízení reklamace čakáte 29dní, že to co je u značového výrobku je reklamace z velkou omluvou, tak u Vašeho ekonomického modelu vám řekou že to je v normě a co by jste chtěl.

    Pro mne je IT výrobním prostředkem do kterého se vyplatí investovat protože ztráty z nefunkčnosti jsou vysoké. A doma? Pokud se po víc než 12hodinách přítím domů je řešit nějaké problémy opravdu to poslední případně se dohadovat s nějakým Frantou bastlířem že: ...to už zítra oběná a snad do konce týdne to tu bude .....:-\.
  • 18. 12. 2007 20:29

    Uživatelka si přál zůstat v anonymitě (neregistrovaný)
    1. No, bude to tak, že vy máte mnohem ideálnější zkušenosti s značkovým servisem a já mám mnohem méně katastrofální zkušenosti se samopráskem ("co si neuděláš sám").

    2. Není to tak, že rozhoduje cena. Je to klasická ekonomie. Benefity, o kterých mluvíte bych za určitý poplatek bral. U mě by to byla dejme tomu dvoustovka (protože si věřím), u nějakého průměrného uživatele dejme tomu 1500-3000, u vás zřejmě třeba 10K a víc. Zkrátka jste ochoten za stejnou službu zaplatit vyšší cenu, to je běžné. Nerozhoduje cena, ale to, nakolik považuju za důležité/nezbytné/efektivní to, co za ni dostanu.

    3.Mě (resp. všem lidem, co znám) počítače vydržují déle než dva roky. Z toho taky vyplývá, proč na to máme tak odlišné názory. Pak se totiž léme chleba - skládačka se dá celkem snadno udržovat a opravovat, Apple je v případě problému na vyhození (neskládačkové počítače jsou zkrátka jako notebooky, výměna základky za sedmnáct a podobně).
  • 18. 12. 2007 20:36

    Uživatelka si přál zůstat v anonymitě (neregistrovaný)
    Jinak k těm BIOSům, a "odladění" bych chtěl podotknout, že málokdy je servis opravdu kvalitní. Většinou zvládnou věci, které bych zvládl sám, případně se dají dohledat na netu... Ale skutečně závažné problémy, kdy už zkrátka "běžní odborníci" (jako já, normální ajťáci, nějaký studenti, nebo děti, co v tom zkrátka jenom denodeně ležej) nepomůžou, tak s těma jste stejně v pejru. to jsem myslel tím, že když už je fakt problém, stejně se to bude muset přeinstalovat. OS je příliš komplexní na to, aby se závady (od jisté velikosti) daly spravit. Takže když jde do tuhého, stejně nezbyde než přeinstalovat - a to už zase zvládne kdekdo...
  • 18. 12. 2007 13:16

    steve jobs (neregistrovaný)
    --------------------------------------------------------
    A už jste zkoušel obdobnou proceduru u českého apple? :)
    --------------------------------------------------------

    Vzhledem k situaci kolem servisu jablek v ČR je Váš příspěvek hrubě demagogický.

    Nebo metoda "zavolám chlápkovi z Brna, co vozí jabka do Rakouska na servis, domluvím se s ním, něco zaplatím, počkám až to tam odveze a přiveze, protože je to celé rychlejší než standartní český servis" Vám přijde lepší než "vymontuju vadnou komponentu, zreklamuji ji a dám zpět" nebo "vadnou komponentu vyhodím a koupím za pár korun pokročilejší"?

    To co funguje u Dellu nemusí fungovat jinde :)
  • 18. 12. 2007 13:33

    Tomcat (neregistrovaný)
    ne nezkoušel Český Apple, on totiž neexistuje ;-) Jak chte po někom kdo si hraje rádoby na Apple aby měl solidní servis. Ale to samo nezmelná že za to může značka, ale právě ten "franta z horní dolní" co má velký ramena jak mají servise a jak to zvládnou a..... takže radši nakupuji v Ňemecku
  • 18. 12. 2007 14:14

    steve jobs (neregistrovaný)
    To máte pravdu, neexistuje. Jenže to běžný Franta, který chce Aničce koupit k vánocům značkový počítač (protože značka přece dává jakousi záruku kvality a hlavně BEZPROBLÉMOVÉHO SERVISU) netuší a tušit nemůže - na obchodě je velké jablko, jablka tam jsou všude a mají web apple.cz.

    Takže za to Apple může, protože tady nechá prodávat své zboží takové.... no, ty co to tu prodávají. NIC mu nebrání prodávat si v ČR sám a poskytovat záruku alespoň na úrovni levného pc z tesca - to že z nějakého důvodu nechce je jeho věc.

    Aby člověk kvůli značce (tj. poskytnutí odpovídajícího zacházení) musel jet nakupovat do ciziny - to bych zkousnul v roce 1992, ale dnes ne.
  • 18. 12. 2007 9:40

    Topper (neregistrovaný)
    Jenze na co tady narazite delaji vsichni znackovi vyrobci PC. Proc se takto neobouvate do HP, FSC, Acer, Asus, ...
    Koupe reseni je pro vetsinu lidi vyhodnejsi. Pokud jim odejde cokoliv v pocitaci, tak vezmou krabici a odnesou ji do servisu s vetou "Prosim zprovoznit". Urcite nevezmou sroubovak a nezkontroluji procesor, pameti ani hdd, protoze proste netusi co to je. (mozna tusi, ale nevi co s tim). Prestante prosim uvazovat pouze ze sveho hlediska: rozumim pocitacum. To proste neumi moc lidi.

    Nebo taky si skladate a opravujete televizi, mikrovlnku, telefon, pracku, ... predpokladam ze ne - nechavate to odbornikum. A takto to funguje i s pocitaci.

    Mimochodem narazky ze Apple je taky skladacka - pravda. Vsechna PC, znackova i neznackova jsou skladacky. Zadny z vyrobcu si nebude vyvijet procesor, vyrabet svoje disky atd ...
  • 17. 12. 2007 12:54

    Anonymní Pepa (neregistrovaný)
    To, že používají procesory Intel ještě neznamená, že mají stejný MB. Koukněte se na něj někdy a uvidíte, zda-li si takový můžete koupit. (resp. podívejte se na aplikaci Shark od Apple, která všechna ta čidla a měřáky používá).