Hlavní navigace

Majitelé TV Samsung si stěžují na rostoucí množství reklam

Sdílet

David Ježek 10. 3. 2020
Reklamy v GUI Samsung TV Autor: Job Plas

Na začátku zobrazovaly televizory od Samsungu reklamu jen tu a tam v novém streamovaném obsahu, aplikacích či přímo Samsung produktech. Nyní si ale uživatelé televizorů jihokorejského výrobce stěžují, že reklamy stále přibývá, často ani nesouvisí s obsahem a je to otravné.

Počátky problému lze datovat do roku 2016, kdy Samsung aktualizací softwaru protlačil podporu reklam v uživatelském rozhraní do svých TV. Tehdy šlo primárně o upoutávky na vlastní obsah (např. GameFly) či obsah partnerů (Google Play, Amazon video apod), nové filmy v kinech či vlastní služby a produkty Samsungu. Nyní je reklama na více místech a obtěžuje.

Samsung sám na svých obchodních stránkách hovoří o 50 miliónech Smart TV jako o největším balíku dat s automatickým rozpoznáním obsahu. Tedy o schopnosti firemních TV budovat profil užívání dané TV pro lepší zobrazované cílení reklamy. A jak dodává německé zastoupení Samsungu v odpovědi na dotaz, reklamní banner(y) nelze v rozhraní TV deaktivovat.

Jak dodává FlatPanelsHD, Samsung není v této praktice osamocený. Google kupříkladu loni začal do Android TV tlačit „sponzorovaný“ blok, což dopadá například na televizory Sony. S podobnou věcí experimentuje i Panasonic (při uživatelské změně hlasitosti TV), evropští vysílatelé zase zkouší podsouvat uživateli reklamu skrze HbbTV, LG zkoušela reklamu ve WebOS (a později od toho upustila) a tak by se dalo pokračovat.

K reklamě v samotném TV vysílání si tak můžeme přičíst i tuto moderní podobu. Otázkou je, zdali jednoho dne nebudeme vzpomínat na báječná 90. léta a „staré dobré technologie“ jako plasma, VHS či LaserDisc.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.