Tak nejak nevim, proc se tu mluvi o Apple. Jejich navigace pouziva mapove podklady, ktere odpovidaji existujicim cestam. Apple tu mapu nevytvoril, ale pouze pouziva. Cili otazka je spise: Ktery vul tam ma verejne otevrenou cestu pres pristavaci plochu? Proc tam nejsou nejake zavory? A pokud ta cesta neni tak uplne verejne otevrena, ktery vul ji dal do mapovych podkladu?
Tak to se asi tezko dozvime, protoze ty mapove podklady nemame k dispozici. Nicmene po zkusenostech z Garminem si nedelam iluze o jejich kvalite a radsi davam pozor, abych treba neskoncil nekde v mocale. Ovsem pokud nekdo ma verejnou cestu pres runway, je to jeho blbost. Veci je potreba delat blbovzdorne a spolehat na to, ze mistni to vedi a tak tam nepojedou a cizi se tam neobjevi, protoze co by v takove prdeli delali, zretelne nefunguje.
Tak to asi ano. Nicmene Jabbko je vino pouze tim, ze neprogrepovali databazi oproti slovum, jako taxiway nebo odpovidajicimu oznaceni kategorie cesty. Nicmene to nezbavuje odpovednosti Tele Atlast, ktery tam ty kraviny dava a od ktereho to Jabbko kupuje. A Tele Atlas to asi koupil od nejakeho lokalniho kartografickeho institutu, kde to tam nejaky vul dal a mel by za to byt nakopan.
Ty mapy se v některých případech převádějí z papírových map. To pak nevíte která silnice je hlavní, kudy vlastně logicky pokračuje apod. A když dáváte dohromady mapy z různých podkladů, informace o omezení provozu a zákazech vjezdu mnohdy chybí. Chyba tohoto charakteru se pak snadno vloudí.
Pěšky nebo na kole naprosto běžná praxe (nesmí se to, nedělejte to).
Před pár lety byla na té trati železniční doprava zablokována, neboť kdosi ukradl auto, policie jej naháněla a on se ji rozhodl přelstít, že jí ujede po tom železničním mostě. Auto pochopitelně na kolejích uvízlo. Možná měl stejnou navigaci :-)
Přistávací dráha by měla být nějak rozumě zabezpečena, aby na ni žádný řidič psychopat nevjel ani v kombinaci s blbou navigací. Tady se dělá z komára velbloud. Chyby mají všechny mapy samozřejmě včetně těch od Applu. Některé jich mají víc, jiné méně. Třeba podle Googlu se téměř nedá jít pěšky na Sněžku, podle Osm je to o něco lepší a podle Seznam.cz dobré. Je naivní se domnívat, že Apple bude ve všem nejlepší. Proč by měl? Mnohem horší je obchodní politika Applu, omezení práv uživatelů i celkově chování Applu vůči uživatelům, které (v podstatě správně :-) ) považuje za bohaté, na design zaměřené a hloupé snoby bez vztahu ke svobodě. Na druhou stranu jeho uživatelům to celkem vyhovuje, tak s tím v podstatě nikdo nemá problém.
Možná je problém v kombinaci těch dvou věcí. Apple se zaměřuje na tupé státo, který nabízí systém, u kterého nemusí myslet. A najednou je tu situace, u které se po uživateli myšlení požaduje.
Jinak, ten příjez není možná zabezpečený pro to, že do vydání map Applu s tím nikdy žádný problém nebyl. A nebo jej není možné zatarasit, kvůli záchranným složkám, zimní údržbě apod.
Zatim vsechna letiste, ktera jsem videl, s vyjimkou malych sportovnich letist nekde na poli, byla oplocena a zadna cesta skrz ne nevedla. Zachrana sluzba je pak na letistich domaci, 24/7 a v jezdeni uvnitr ji vnejsi plot nevadi. Zachranna sluzba zvenku je letisti na hovno, protoze pri havarii letadla take muzete mit k dispozici jen 5 minut, abyste evakuoval alespon 3 lidi z horicich trosek.
Co se tyce zimni udrzby, tak pokud nemaji vlastni, tak nevidim, proc by nemohli poslat manika v dzipu, aby otevrel branu pro prijizdejici pluh nebo frezu.
Cili jestli se tam da vjet, tak nekdo neco nedomyslel a za to, vyjimecne, Apple nemuze.
Známý je Gibraltar http://goo.gl/maps/89yKd , tam jsou vždy policisté.
Další který znám je DonMueang Airport, Bangkok http://goo.gl/maps/BXEC8 , přes runway vás doprovodí.
Souhlas s Jardou. Na zimí údržbu taky mají vlastní stroje, jsou tam potřeba úplně jiný parametry, než na silnici. Hasiči jsou taky vlastní, trénovaní na letadla. A než dojede během 10 minut záchranka z města, dá se stihnout odemknutí ne jední, ale i víc bran.
A hlavně, pokud je to mezinárodní letiště v tak paranoidním státě jako USA, tak s spíš divím, že kolem není 5m vysoká betonová zeď...
Fotka letiště. Pokud si nějaký debil s hamburgerem místo mozku splete RWY/TWY s přístupovou silnicí k letišti, je na čase mu sebrat papíry na auto a vystavit nové na hlavu.
To jsou věci, že se v USA, státu tak moc pos*aného z teroristů, že si tam musíte před nástupem do letadla zouvat boty a projít se před skenerem, který vás virtuálně svleče, je možné vjet autem na dráhu mezinárodního letiště, aniž by vás po cestě rozstříleli na kusy. To by se v Indii, kde mají podobně přísná opatření (ale tam jsou teroristické útoky celkem běžné), nikdy nestalo.