Hned jsem si vzpomněl na „Hovoří cé-em-el, hovoří cé-em-el…“
Čímž to nechci shazovat, považuju to za užitečné.
Az taky isty by som si tym nebol:
https://www.lupa.cz/clanky/chatovaci-bot-tay-od-microsoftu-se-promenil-v-rasistickeho-tro-lla/
Já ano. Dnešní chatboty vůbec netuší, o čem „mluví“. Jenom (trochu) zvládají přirozený jazyk – zjistí, o čem z báze jejich „znalostí“ je otázka a odpověď (opět nalezenou v bázi znalostí) zformulují do věty. Asi nejdál je v tomhle Watson od IBM, který dokázal vyhrát obdobu našeho Riskuj – a odpovědi si myslím sám dokázal najít na internetu. Ale pořád je to jen vyhledávání faktů, žádné odvozování a už vůbec ne nějaká analýza.