Mě spíš fascinuje to, jak je možné, že na podobné hře autoři vydělal takový prachy. Odhadem ta hra nemohla stát víc než pár milionů a už se jí prodalo přes 5 milionů. A přitom je hra bez DRM, nestojí za ní velké firmy, důsledné dodržování pravidla "release often, placená reklama je minimální (za to obrovská reklama vytvářená komunitou okolo hry) a autoři aktivně nebojují proti pirátství. A pak že alternativní modely distribuce nefungují.
Teď už jenom zbývá, aby se něco takového podařilo mě :)
Je to jednoduchy, ta hra je proste !hratelna! a to naprosto dokonale, neznam jinou hru, ve ktery by se dalo takhle vyblbnout.
Samo ze to ma i dalsi aspekty, autor se nebrani prijmu penez (jde o jednoduchou akci), cena je velmi privetiva (kdyz si koupim za litr nejakej "AAA" titul, a mam za 3-5 hodin dohrano ... blah)
Sam sem si sosnul piratskou verzi, nadchla me, tak sem si to koupil. Hra je porad vyvijena, coz je taky uzasny. Mam spoustu games, ktere ani nekolik let po vydani obsahuji sposutu chyb, o novych vecech si muzu nechat zdat ...
Minecraft je hovno v alobalu poslednich let. Mam rad sandboxove hry, ale nevidim nic uzasneho na teto hre. Asi jsem <^jiny^>.
Technicke provedeni je tragicke a jedna se spis o bloatware.Je to pritom tak priznacne pro javisty. Java zabiji programatory. Proc me neprekvapuje ze se na minecraft resi 4GB limit procesu u 32bitove javy...
Radeji si pustim Powder toy a nebo pro zahrati grafarny Half Life 2 - Garrys mod a to nejlepe v build multaku.
BTW: Je zajimave ze u nas v Sunu se delili zamestnanci na ty co maji neco spolecneho s javou a na ty ostatni. Jsem zvedav jestli to jeste tak funguje;)
Ono je treba si cely vesmir nacist do pameti? To nemuze dynamicky docitat a udelat nejakou hrubou statistiku pro cache v pameti? Co zabira tolik pameti na tom hrube zpixelizovanem vesmiru? Vzdyt se to musi vejit cely do RAMky GPU!
Co mi to jen pripomina? Pro jistotu zaloadujeme vsechny classy. Co kdyby...
Mas pravdu asi jsem jiny... Mozna proto mne Oracle vyhodil. Ideologicky jsem se nehodil.