Hlavní navigace

Minecraft dostane aktualizaci Caves & Cliffs

Sdílet

Jan Fikar 5. 10. 2020
Minecraft Autor: Minecraft

V sobotu proběhla konference Minecraft Live a můžete se podívat na více jak dvouhodinový záznam. V průběhu konference byla oznámena další velká aktualizace Caves & Cliffs. Jak již název napovídá, půjde hlavně o podzemí, jeskyně, krápníky, podzemní vegetaci, celý systém archeologických nálezů a samozřejmě nová příšera v podzemí Warden, která reaguje na zvuk. Wardena tedy můžete obelstít například hozeným předmětem.

Jako výsledek hlasování hráčů byla přidána svítící medúza a také horská koza a axolotl. Toho můžete nabrat do kbelíku. Caves & Cliffs očekáváme až v příštím roce.

(zdroj: gamingonlinux)


Warden


Axolotl

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 10. 2020 14:09

    bez přezdívky

    Všechno, co do zlatého dolu s názvem Minecraft přidávají, tady už dávno bylo jako modifikace. S modérskou Minecraft komunitou se moc soutěžit nedá, ti toho vymysleli už tolik, že už není moc kde brát inspiraci (přidali i blok dev/null na mazání odpadu nebo celý operační systém uvnitř Minecraftu) . Bylo by spíš dobré nějak zakonzervovat možností modifikací. Před koupí Microsoftem byly docela dlouhé mezery mezi většími verzemi a šlo na čem stavět. Dnes se tvůrci větších projektů musí uchylovat k přeskakování několika verzí a podobně. V podstatě bych se nebál tvrdit, že jsou dnes dvě verze Minecraftu. Ta oficiální a nejnovější, a ta poslední modérsky stabilní, s nadsázkou řečeno "modder's LTS". Nechybí ani občasný backport nových fíčur, protože překopávat půl roku práce každých 9 měsíců je otrava.

  • 5. 10. 2020 14:42

    Marián Kyral

    Tak občas udělají něco nečekaného. Třeba minule Strider. To nevím, jestli v modech je ;-)

    Ad modifikace)
    Jak tak sleduji snapshoty, tak v 1.16 toho pro moddery přidali docela dost a očekávám, že v tom budou pokračovat. Bez těchto změn bohužel není stabilizace možná. Kód je zastaralý a potřebuje revizi. I s ohledem na lepší možnosti úprav třetími stranami.

  • 5. 10. 2020 15:56

    K>

    Jojo. To jsem chtel detem pridat nejake modifikace do minecraftu. Jedna fungovala jen s verzemi minecraftu A, C, nebo E, a dalsi zase jen s verzemi B nebo D. Dost me to nakrknulo, udelal jsem nejaky mozny prurez, zakazal updaty, a detem rekl ze jestli chteji neco vic, tak si musi pockat az budou starsi a budou si umet pridavat modifikace sami.

  • 6. 10. 2020 8:06

    K>

    Vypada to pekne, ale jestli rozumim dobre, tak to jen zjednodusuje instalaci modu, ale problemy s kompatibilitou neresi? Jestli autor modu neupdatuje svuj mod na vyssi verzi minecraftu, tak technicpack nic nenadela, ne?

  • 6. 10. 2020 13:39

    bez přezdívky

    Nevím jak technikpack, ten moc neznám, ale existují launchery, které se postarají i o souběžnou existenci více verzí MC současně. Problém s verzí modifikací to ale nevyřeší, stačí když jeden autor aktualizuje mod na novou verzi a o starou se už nezajímá, a problém je na světě. Populární byl/je? FTBlauncher, ale ten byl spolu s některými postupně nahrazen Twitch Launcherem (i pro jiné hry), který je bohužel horší. Ne všem musí být příjemná integrace všecho s Twitchem a nutnost Twitch účtu kvůli hraní Minecraftu, a taky je kvalitativně horší. Modpacky, které přes FTBlauncher jely v pohodě se na Twich Launcheru cukají. Pravděpodobně kvůli nastavení garbage collectoru Javy, ale i po manuálním nastavení na stejné hodnoty to nefunguje jak má. Ale co čekat od globálního řešení místo účelového launcheru jen pro MC.

    Ještě taková obecná poznámka. Řešení od MS má jednu výhodu - optimalizaci. Některé modpacky vyžadují zbytečně obludné množství paměti a pořád někomu něco teče. Některé packy vžadují kvůli tomu okolo 8-12 GB RAM. A to se ještě držím hodně při zemi a počítám běžné lidové modpacky.