Hlavní navigace

Mobilní operátoři údajně plánují plošné blokování reklamy

Roman Bořánek

Deník Financial Times přinesl zprávu, že několik evropských mobilních operátorů zvažuje či už dokonce připravuje blokování reklamy na své úrovni. Financial Times to řekl marketingový ředitel firmy Shine, která jim blokační systém má dodat: „Desetimilióny klientů po celém světě ke konci tohoto roku budou blokovat reklamu.“ Kromě Evropy už má firma údajně klienty i ve Spojených státech.

Jeden nejmenovaný evropský operátor zprávu deníku potvrdil. Blokování s největší pravděpodobností nebude automatické, klient si ho bude muset sám aktivovat. Možná i za menší poplatek. Operátoři by tak mohli ušetřit nezanedbatelnou část přenosové kapacity. Na druhou stranu by o nemalou část tržeb přišly reklamní společnosti a tvůrci webového obsahu. Otázkou je, jak by se na takový přístup nahlíželo z hlediska síťové neutrality.

(Zdroj: The Verge)

Našli jste v článku chybu?