Tak ja pamatam casy ked t602 a podobne bolo este scifi, pretoze vtedy vacsina solidnych podnikov mala pre zamestnancov terminaly (kde sa dal zmenit font akurat tak vymenou rom) pripojenych k mainframe... To ale neznamena ze som zamrzol kdesi v minulosti a 20 rokov stary format nie je retro, i ked sa stale pouziva.
13. 9. 2022, 01:49 editováno autorem komentáře
Ech, Monocraft je uplne stejny nazev jako nase implemnetace hry Monopoly v Minecraftim stylu. MONOpoly mineCRAFT. Cely design vymyslely moje deti, ja to musel nechat natisknout, zaplatit a vystrihnout :)
https://kaerodot.gitlab.io/monocraft/index_cz.html
Pismo jsme pouzili F77 Minecraft, a bylo tehda poznat ze to pismo je omezene.
(Jo, Monopoly jsou licencovane, ta nase hra vubec nemela vzniknout, ale myslim si ze po 100 letech od prvni verze hry by uz s tou licenci mohli jit do kelu. Minecraft ma licenci ktera umoznuje tvorbu obsahu pro domaci pouziti.)
Dyt to pisu: "Minecraft ma licenci ktera umoznuje tvorbu obsahu pro domaci pouziti."
Coz mi teda prijde fakt ferove. Kdyz chcete grafiku a dalsi veci z minecraftu pouzit jen tak na doma nebo fanouskovsky obsah (wiki atd.), tak v pohode povoleno. Pokud chcete vyrabet ve velkem a vydelavat, tak si musite koupit licenci.
Já bych moc nesoudil ve zprávičce .ttf vs .otf - je to úplně špatně!
Oba .ttf i .otf fonty můžou používat technologii OpenType - .otf koncovka jen znamená, že font používá CFF outlines, .ttf znamená TrueType outlines - toto je dnes jediný rozdíl, pokud se nebavíme o technologii AAT (Apple), která není kompatibilní s OpenType.
Jinými slovy .ttf fonty jsou kromě Apple fontů taky OpenType, a dokonce je to dnes preferovaný export formát (stačí se podívat do google web fonts, je tam snad jen jeden .otf font, zbytek jsou .ttf s OpenType technologií).
V praxi jsou CFF outlines mrtvé - je to pomalé a zbytečně komplikované (v podstatě font ve fontu). Google chce rozvíjet jen TTF+OpenType a Apple má AAT.
Pripomina mi to fonty ktere kompiluji do procesoru (atmega/xmega). Tedy az na ten italic :P
Ale worflow mam takove, ze mam pohodlne editovatelnou predlohu v PNG obrazku jako 16x16 znaku, kazdy o 16x16 pixelech, plus nejake technologicke okoli, baseline, proporcni sirka, cislo znaku.. a skriptem si vygeneruji bitmapy+sirky pismen rovnou jako C source code (definice poli) ktere jen includnu do projektu.
Napr pri 5x7 fontu neni uplne mnoho volneho prostoru jak materializovat znaky, tak to by me pak zajimalo jak se k takove veci pristupuje z pohledu autorskeho zakona. Nejake vintage character ROM jsem totiz taky videl.. ale to se bavime o cca 40 letech rozdilu v case, se stejnym vizualnim vysledkem.