Od 1. ledna 2020 vstoupil v platnost kalifornský zákon ochrany soukromí zákazníků CCPA (California Consumer Privacy Act), obdoba evropského GDPR. Státy v USA mají obdobné zákony, ale CCPA je nejstriktnější. Podle něj mají zákazníci právo vědět, jaká data jsou o nich sbírána, mít k těmto datům přístup, vědět, jestli byla tato data prodána, zabránit jejich prodeji v budoucnosti a data smazat.
Kdo sbírá data od více jak 50 tisíc zákazníků v Kalifornii, musí se CCPA řídit. Například Microsoft oznámil, že bude CCPA dodržovat pro všechny obyvatele USA. Mozilla bude CCPA dodržovat úplně pro všechny. Nemá smysl mít speciální verzi pro Kalifornii a jinou pro zbytek světa. Nová možnost dotazu na sbíraná data bude ve Firefoxu, který vyjde 7. ledna. Mozilla nesbírá historii, jen počet záložek a délku otevření prohlížeče.
(zdroj: slashdot)