Svojí odpověď výše upřesním: Windows 11 nepatří nikam, ale starší Windows jsou v pohodě. Windows 11 odpovídá problémy Windows Vista před SP1 a Me: má výkonnostní problémy (sám Microsoft někde napsal, že na hry zatím máme používat 10tky) a i funkční (problémy s uspáním do paměti a na disk, problémy i s různými DPI, které už předtím byly vyřešené - různé DPI se vás týká i s jedním monitorem, když se např připojíte z notebooku doma do PC v práci nebo na server).
Linux má taky svoje problémy, aktuálně hlavně s Waylandem. Museli byste mít někoho, kdo vám pomůže obejít jeho nedostatky. K čemu vám jsou výkřiky "MnĚ VšechNO fuNgUJe", když vy potřebujete něco, co jste dosud nepovažoval za tak speciální feature a předtím to v Linuxu fungovalo.
Lidi to řeší prodloužením používání dosavadního PC. On už taky výkon neroste tak rychle jako dřív, resp. výkonnější HW je dražší a v původním budgetu se výkon nezvýšil. Další řešení je přechod na Mac, což se týká (polo)profesionálů, na které je macOS zaměřen (video, audio, ale i třeba programování, protože i pasivně chlazený letitý lowend kompiluje až několikanásobně rychleji některé jazyky než x86).
Na SteamDecku se zase ukazuje jako blbý nápad používat optimalizace jen pro SteamOS. Pokud opomeneme Steam ,všichni ostatní klienti podporují především Windows environment.
Windows by ostatně elegantně vyřešil většinu stávajících neduhů s provozem SteamDecku které se zde řeší sideloadingem a dalšími stejně nutnými úpravami.
Windows nic elegantně neřeší, viz mapování gamepadu v mých příspěvcích výše. A klienti ostatních obchodů řeší opensource náhrada, kterou používáme i na Macu, protože většina her v nich nepodporuje nic jiného než Windows. Ale v alternativním klientu mám namapovaný WINE nebo CrossOver.
> Na SteamDecku se zase ukazuje jako blbý nápad používat optimalizace jen pro SteamOS.
Valve ale říká, že máme hru udělat pro Windows, ne nativně pro Linux. Však WinAPI je jediné stabilní API na Linuxu, většina nativních linuxových verzí časem přestala fungovat ;-)
10. 1. 2024, 08:05 editováno autorem komentáře