Na trhu jsou dvě hlavní technologie pro adaptivní synchronizaci obrazu renderovaného grafickým čipem s monitorem/televizí. AMD FreeSync, alias VESA Adaptive Sync nevyžaduje žádný speciální hardware, je například součástí (volitelné) specifikace DisplayPortu. Oproti tomu konkurenční technologie Nvidia G-Sync je omezena pouze na grafické karty s GPU tohoto výrobce a příslušné superdrahé monitory.
Může za to skutečnost, že G-Sync vyžaduje přídavný čip v monitoru, což je od první generace realizováno FPGA čipy Altera, jelikož s ohledem na malé objemy prodaných monitorů se nevyplatí vývoj a výroba samostatného čipu.
I HDR verze G-Sync bude nadále stavět na FPGA Altera, což po odkoupení firmy znamená Intel. Altera Arria 10 je v prodeji za ceny kolem 2 tisíc dolarů za kus, výrobci G-Sync údajně vyjednány niší ceny, nicméně i tak bude nadále platit, že Nvidia G-Sync HDR je kvůli výraznému navýšení nákladů na monitor hodně drahý špás, který tentokrát sype velmi slušné peníze do kasičky Intelu (a dalších, jelikož G-Sync vyžaduje i vlastní RAM a mimochodem: aktivní chlazení realizované nyní ventilátorem Sunon).