Říjnová analýza profesionální služby pro měření návštěvnosti internetových stránek NAVRCHOLU.cz zkoumala roli našeptávače největšího tuzemského vyhledávače Seznam.cz. Z výsledků měření vyplynulo, že našeptávač byl použit při téměř 40 % návštěv webů měřených službou NAVRCHOLU.cz, které vzešly z vyhledávání Seznamu. Role našeptávače je tudíž nezanedbatelná a na chování uživatelů musí mít určitý vliv.
Z následné analýzy porovnávající počet slov v hledaných frázích jednoznačně vyplynulo, že vlivem našeptávače uživatelé častěji zadávají víceslovné fráze. V obou případech, tedy s našeptávačem i bez něj, jsou sice nejčastěji vyhledávány dvouslovné fráze, nicméně další pozice už se liší. Jednoslovné fráze vliv našeptávače odsouvá až na třetí pozici a také mnohem složitější výrazy jsou s našeptávačem zadávány častěji.