Autoaim se ale dneska dělá analýzou obrazovky a speciálním ovladačem myši. Stačí když software ví, kde je zaměřovací kříž a najde na obrazovace target označený červenou barvou a posune myší za hráče tak, aby zaměřovací kříž ukazoval na target. Zvládá to dost rychle a trackuje to i v pohybu. Umí pracovat i s pomalejšími projektily, takže míří mírně před cíl. S balistikou je trochu problém, protože to nepozná vzdálenost, ale z toho důvodu se autoaimem hrají hrdinová, kteří balistiku nemají: Soldier, Mcree, atd.
Autoaim jde někdy detekovat i v kill camu, kdy je hráč až neuvěřitelně přesný a to i v případě, že má co do činění s rychlým cílem. Proto některé autoaim sw schválně do míření zanáší chybu, reagují opožděně a nemusí nutně mířit na hlavu.
Další věc je ta, že je možné rozlišit (minimálně ve Windows), zda se jedná o autentický pohyb myši, nebo o pohyb (zasílání zpráv systému, např. wm_mousemove apod.) emulovaný softwarem. Kdysi dávno jsem si psal, jako kdosi výš, bota do WOWka na fishing, a při průzkumu možností jsem narazil na příznak, který se nastavoval při softwarové emulaci pohybu/stisku tlačítek myši. Docela mne udivilo, že to není jedna ze základních funkčností warden clienta. Asi bych i někde dohledal detaily, kdyby to někoho zajímalo.
Tady je jeden example
https://www.youtube.com/watch?v=fb8ETrqWQZs
Předpokládám, že to Blizard dokáže zjistit náhodným screenshotem obrazovky (ten červený obdélník). Ale určitě to jde i bez něho.