Toto jsou bojůvky, na které nikdo nemá koncepční řešení.
Každopádně je ale špatně teze, že je lepší, když data potečou "jen" Googlu. Vytváří to falešný pocit bezpečí, ale ve skutečnosti to naopak koncentruje moc do jedněch rukou. Já si naopak myslím, že daleko lepší je přistupovat ke všem stejně - tím se naopak rychleji a viditelněji ukáže, jak je to nebezpečné.
Soukromí neochráníme, dokud bude velká část internetu financována z reklamy. Reklama bez cílení a remarketingu je neatraktivně neefektivní. Reklamu, cílení a remarketing nemůžeme "zakázat", protože by tím skončila velká část roky budovaných služeb. Bez toho ale stále budeme muset být zacilitelní.
Skrývání useragenta je jen drobnůstka. Osobně nevěřím, že by opravdovým důvodem byla ochrana soukromí. Kdyby o to Google stál, má daleko větší možnosti - ale k nim nesáhne, nemůže si podříznout větev.
Způsobů, jak spojovat uživatele (fingerprintovat, chcete-li), je daleko víc - a nejvíc se stejně používají ty, na kterých uživatel dobrovolně participuje. Například nikdo ještě nezačal řešit, jak budeme soukromí řešit s přechodem na IPv6, kdy vymizí NATY, které nás stále částečně skrývají.
To nevíte že v Googlím jazyce obava o soukromí = odstříhnout od informací všechny ostatní, zejména konkurenci? ;-) To je něco jako "pro zvýšení kvality služeb jsme vám změnili parametry připojení na horší, ale zato dražší."
Na druhou stranu s user agentem to chtělo něco udělat už dost přes desetiletí, stavu kdy obsahem spíš připomíná jméno majitele ropného pole než jednoznačnou informaci lze vytknout spoustu věcí, ale takovéhle ořezání je fakt přehnané.