"Jebze ta auta jezdi tak pomalu, ze mokra silnice by nemela byt takovy problem"
Ehm http://www.autoblog.com/2015/10/20/tesla-autopilot-first-speeding-ticket/
"co takova neuronova sit udela se zatackami, o kterych zkuseny ridic vi"
A co s takovou zatackou udela nezkusenej ridic, kterej to nevi?
Pokud zatacka neni uprostred sahary, tak takova blba zatacka ma mit znaceni. Je to soucast dopravni infrastruktury stejne jako patniky nebo cary. Hlavne v noci v mlze je to uzasny jet nekde kde to neznam ve state kde platim dane za to aby znaceni bylo. No jasne muzu jet celou dobu krokem na ctyri kola, oci na stopkach a pro jistotu mit rozsviceny dalkace abych byl pochvalen protijedoucim autem. Ale to nechce ani jeden z nas.
Možná to pro tebe bude šok, ale I zcela hluchý člověk může řídit tirak a pracovat jako profesionální ridic. Akorát to má napsané v papírech. A možná tě též bude šokovat, že hluchý člověk může mít omezený CPL pilotak pro práce nevyzadujici radiovou mluvenou komunikaci. Očekává se že v budoucnu se jeho pravomoc rozsiri s tím jak se bude budou klasické vysílačky omezovat.
Asr je anihrab, a to ze je mokro je presne stejne zajimavy jako pro ABS, protoze ukolem toho je, zbrzdit kola/omezit vykon, kdyz zacnou hrabat (a pokud to delal dement, tak se v zime nerozjedes).
ESP pak zahrnuje i dalsi hromadu kramu, treba to, ze se ti kola pribrzdujou v zatacce kdyz to vypada, ze de auto do smyku ... ve vsech pripadech je ti informace o tom, ze je mokro, zcela nanic.
To máte jak s auty obecně. Před třemi stoletími by to bylo neprodejné, nikdo to nepotřeboval, nikdo by to pro to neměl využití.
Ale dost ironie: je fakt, že informaci o tom, zda je mokro, ty systémy nezpracovávají. Důvodem není zbytečnost té informace, ale její nedostupnost. Těžko zohlednit něco, co nemůžete vědět. Výrobci těch systémů ale pro to využití vidí, takže jakmile ta informace dostupná bude, pak se využije. Minimálně u ABS o tom byla i studie, že na suchu má smysl to dělat podle senzorů, ale na vodě je bezpečnější tupé střídaní "brzdím / nebrzdím". Nějak to souviselo s aquaplaningem - brzdění se senzorem prokluzu je sice efektivnější, ale na vodě jak proklouzne, tak to občas přesne brzdit, uvolnění brzdy nepomůže a naopak musíte sešlápnout plyn, aby se to stalo opět ovladatelným. Zkrátka na vodě se to "utrhnout" nesmí, zatímco na suchu to problém není. Dva různé algoritmy.
Navíc máte trochu nepřesnost v tom "když začnou hrabat". To je totiž už obvykle s křížkem po funuse, ty systémy se snaží, aby to hrabat nezačalo. Vaše "když to vypadá, že jde auto do smyku" už je mnohem lepší.
Naopak, pokud auto nehrabe, tak je treba jit inzenyrovy prokopnout rit, protoze s takovym se neda v zime jezdit a to tak ze vubec. Vypada to totiz tak, ze takovy auto na snehu pekne postupne zastavi, a uz se nerozjede, a to presto, ze hromada jinych aut vpohode projede, jednoduse proto, ze hrabou.
Informace o tom, ze je mokro je zhlediska jakyhokoli auta naprosto nezajimava, jednoduse proto, ze nevypovida zhola nic o aktualnim chovani vozovky. Je to asi tak stejny, jako infomace o tom, ze zeman se opet ozral, vazne nevim, jak bych neco takovyho v aute vyuzil.
A mokro prozmenu vubec neznamena, ze je na silnici voda, na aqaplaning je treba kombinace nejak minimalne hluboky vody + dezen pneu + rychlost ... zjistovat to pod autem uz je s krizem po funuse, protoze by se to muselo merit aspon 100m pred nim.