Nokia končí s Androidem. Od teď jen Windows Phone
Sdílet
Jak nečekaně přišla, tak nečekaně končí. Levné smartphony řady Nokia X už nebudou obsahovat Android, ale systém Windows Phone, který firma nyní nasazuje v dražších modelech. Kromě Androidu se to týká také systémů z vlastní produkce Asha a Series 40. Systémy už nebudou dostávat nové funkce a za 18 měsíců je Nokia přestane podporovat úplně.
Vzhledem k tomu, že mobilní divizi Nokie vlastní Microsoft, autor mobilního systému Windows Phone, se jedná o logický krok. Překvapivé je spíše to, že zaříznutí Androidu proběhlo tak rychle. Vždyť řada Nokia X je na trhu teprve nějakých pět měsíců. Udržování vlastní, notně upravené, verze Androidu zřejmě nebyl jednoduchý úkol. Uživatelům tato verze navíc připravila několik nástrah, zejména omezené množství aplikací (Google Play není k dispozici).
(Zdroj: The Verge)
-
Tolik k tezi, jak moc sofistikovany plan byla Nokia X. Jak to pekne Nokia koordinovala s MS a ze je to trojsky kun podporujici sluzby MS.
(A nemyslim, ze by byla Frankendroidu skoda, IMO jeden z kandidatu na odpad roku.)
-
souhlas, ale... (neregistrovaný) ---.113.241.181.static.b2b.upcbusiness.cz
Nevím, jestli X řady je škoda, ale S40 řady škoda je, po jejím zaříznutí tu tlačítkové mobily bude prodávat jen Samsung. Tedy konkurence žádná a tak bude mít Samsung možnost 100% ovládnout tento stále zajímavý trh (60% v ČR jsou hloupé mobily).
-
Dávno tomu. http://www.novinky.cz/internet-a-pc/mobil/314556-podil-chytrych-telefonu-letos-v-cr-presahne-60-procent.html
A ten trh není zajímavý. Ani na sledování (meganuda) ani možnými zisky (náklady i marže skrouhnuté na minimum). Čekal bych (jistý si být nemohu), že hloupé Nokie se budou ještě roky vyrábět a prodávat, jen nevzniknou nové modely.
-
prognoza vs realita (neregistrovaný) ---.113.241.181.static.b2b.upcbusiness.cz
Od zbožného přání k realitě:
http://mobilenet.cz/clanky/o2-v-1q-2014-pribyva-zakazniku-a-dominuje-android-se-symbianem-15760Nevěřím, že by chytré mobily zaznamenaly téměř 100% nárůst...
-
-
prognoza vs realita (neregistrovaný) ---.113.241.181.static.b2b.upcbusiness.cz
Takže předpokládáš, že dejme tomu 90% lidí co mají dnes hloupý telefon si koupí jako další mobil smartphone? Jak jinak dosáhneš oněch prognózovaných 60%? To je právě to, co rozporuji a čemu nevěřím.
I v tebou odkazovaném článku se nehovoří o prodejích, ale o % zastoupení smartphonů na trhu (tedy v síti), o tom samém hovořím já. -
Trh jsou prodeje koncákům. Pokud mluvíš o instalovaných zařízeních, tak se říká třebas podíl na instalované bázi.
Mnou odkazovaný článek explicitně mluví o prodejích.Featurephones are dead*, get over it.
*) ne totálně, vyrábět se budou i za deset let. Ale nejsou v tom peníze ani čest a sláva a objemy půjdou setrvale dolů.
-
prognoza vs realita (neregistrovaný) ---.113.241.181.static.b2b.upcbusiness.cz
Mnou odkazovaný článek explicitně mluví o prodejích:
Podíl chytrých telefonů letos v ČR přesáhne 60 procentPodíl chytrých telefonů, tedy přístrojů vybavených operačním systémem a často i velkým dotykovým displejem, letos přesáhne 60 procent. Ještě loni to přitom byla méně než polovina. Vyplývá to z odhadu analytické firmy GfK Czech.
Toto je v hlavičce, tím podílem jsou evidentně myšlena instalovaná zařízení. Jak jsem k tomu došel? Velmi snadno, v kontextu mnou odkazovaném článku.
Tedy, ne, článek nehovoří o prodejích, jen dále shrnuje statistiku týkající se všech mobilů (tedy hloupé mobily + smartphony):
Podle Marka Bulíře z GfK Czech je český trh mobilních telefonů dlouhodobě víceméně stabilní, tedy pohybuje se mezi 2,7 a 2,8 miliónu prodaných kusů ročně. Lehký výkyv nastal v krizovém roce 2009, kdy trh klesnul lehce nad hranici 2,6 miliónu přístrojů.
První tzv. smartphony se objevily na trhu v roce 2005. Zájem zákazníků se však postupně přesunul od kdysi oblíbených "véček" a výsuvných přístrojů ke klasickým kvádrům, které v současnosti tvoří většinu prodejů.
"Výrazný přesun zákazníků je také od zařízení bez dotykového displeje k zařízením, které ho obsahují a vůbec k sofistikovanějším zařízením," dodal Bulíř.
Nejprodávanější značkou mobilů v Česku je Samsung, následuje dříve dominantní Nokia a Sony. Množství aktivních SIM karet u operátorů stouplo v pololetí o zhruba 42 000 na 14,08 miliónu. Za růstem stojí především příchod virtuálních mobilních operátorů.
Já svým příspěvkem jen říkal, že 60% mobilů v síti je hloupých a že je to tedy potenciální trh pro výrobce hloupých mobilů, nic víc, nic míň
Takže předpokládáš, že lidi budou hloupé mobily měnit za chytré a to je to na čem neshodneme.
No a pokud bude na trhu s hloupými mobily jen jeden významný hráč, bude v něm peněz víc než dost, bez konkurence se cena stanovuje velmi snadno.
-
strepty (neregistrovaný) ---.map.sk
Prognoza je jedna vec a ze sa z minulosti neda predvitad buducnost je vec ina. Ak si napriklad Samsung za mesiac povie ze ukonci vyrobu tlacitkovych telefonov tak ako ukoncil plaziem tak prognoza nebude pravdiva
-
oldjay (neregistrovaný) ---.goldcard.cz
'No a pokud bude na trhu s hloupými mobily jen jeden významný hráč, bude v něm peněz víc než dost, bez konkurence se cena stanovuje velmi snadno.'
To ovšem platí jenom pro ty, kteří hloupý mobil považují za takové terno, že si ho koupí za každou cenu. Ostatní si prostě koupí ten chytrý, pokud už cena za hloupý nebude o tolik výhodněší.
-
j (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
Cena neni ani zdaleka primarni kriterium, hromada lidi si ze smartfouna ani nezavola. Coz je celkem podstatna vada ... nadto tlacitkovej foun muzu ovladat poslepu, coz sebou nese nemalo vyhod - trebas si snim vpohode otevru garaz. Na smarfounu bych nejdriv musle minutu matlat ... a divat se, jestli ma tu spravnou odezvu.
-
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.145.broadband14.iol.cz
A nebo vám na to někdo napíše aplikaci, takže jen jednou kliknete na obrazovce, případně zadáte hlasový příkaz.
-
Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:470:6f:----:----:----:----:----
Tak určitě bych si nechal ovládat vrata od garáže hlasovým příkazem.
Otevřít!
Vrrrrrr...
Hergot mámo, teď mě napadlo, nezapomnělas zavřít plyn?
Křřřááááááááp!!!Milá pojišťovno, koupil jsem si chytrý mobil s hlasovým ovládáním...
-
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.145.broadband14.iol.cz
Nevím jak používáte hlasové asistenty v autě vy, ale já musím stisknout tlačítko na volantu. Navíc na podobnou větu telefon nereaguje.
-
j (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
Telefon reaguje na slova, takze na slovo zavrit proste zavre ... pak uz jen zalezi na tom, jestli garaz jeste obsahuje nejaky sychrovani.
-
To je zase delani problemu, kde nejsou. Dnes je to snad ve vsech systemech delane tak, ze clovek rekne klicove slovo a nebo neco zmacke a pak zadava prikazy. Takze dokud nerikate manzelce "a vlastne OK GOOGLE zavrela jsi plyn?" jste za vodou.
Navic snad vsechno s efektorem by melo mit nejake jisteni pro podobne pripady, protoze kdyz je to na cudlicich v telefonu, hrozi obdobne "zmackla jsem to, kdyz jsem hrabala v kabelce". -
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.145.broadband14.iol.cz
Ještě jednou: hlasového asistenta musíte aktivovat. Ve voze tlačítkem na volantu, na telefonu stiskem tlačítka (u Siri home button, u Cortany search button) nebo ikony. A sám si můžete zkusit, jestli váš telefon zareaguje stejně na "send email" a "I think Jane should go ahead and send email on this matter".
-
j (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
To vizejo ... jednou kliknu na jedny vrata ... a na tech 10 dalsich potrebuju 10 dalsich aplikaci ... a dalsi uz se mi nevejdou vid? A kdyz klipnu vedle ... mno tak se holt votevrou vrata na druhy strane republiky ...
Jop a hlasem ... to abych tem vratum daval jmena ...
"mareno ... votevri" "Cooo???" "Ale nic ty mareno zavri ..." kraaach ...
-
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.145.broadband14.iol.cz
Kdežto s hloupým telefonem pošlete SMS na špatný kontakt, a stane se totéž :). BTW nevím proč byste na desatera vrata potřeboval deset aplikací.
Osobně bych na vrata garáže nepoužíval SMS ani aplikaci na smartphonu. Používám HomeLink - prostě stisknu tlačítko na ovladači.
-
"Podle Marka Bulíře z GfK Czech je český trh mobilních telefonů dlouhodobě víceméně stabilní, tedy pohybuje se mezi 2,7 a 2,8 miliónu prodaných kusů ročně."
Taky pomáhá znát terminologii oblasti, ke které se vyjadřuješ, když nezvládáš čtení s porozuměním.Monopolu Samsungu bych se tu nebál, vstup do odvětví je tu celkem snadný a navíc operátoři v tomhle umějí chodit.
-
prognoza vs realita (neregistrovaný) ---.113.241.181.static.b2b.upcbusiness.cz
A můžeš mi prosím tu terminilogii vysvětlit, protže terminologii - český trh mobilních telefonů- chápu jak trh hloupých mobilů + smartphonů.
Mýlím se? -
Ale prodeje, ne co je instalováno.
A v prodejích chytré telefony už nějaký čas vedou (v počtech, v penězích je to samozřejmě podstatně déle a dnes samozřejmě i o dost drtivější. V ziscích nejspíš ještě víc, ale z toho se statistika jen pro ČR asi vykousnout nedá. Chytré telefony dnes už vedou i globálně, t.j. i při započítání rozvojových zemí. A velká část uživatelů featurephones opravdu migruje na chytré telefony.) -
Karel (neregistrovaný) 93.90.162.---
Dnes se prodává více chytrých telefonů i díky tomu, že se řada starších modelů začala označovat za chytré telefony. Pokud se zaměříme jen na telefony s Androidem, iPhone a MS WP, tak to začne vypadat trochu hůře.
Navíc kolem sebe znám už tři lidí, co mají telefon s Androidem, ale kromě "musím to dvakrát týdně restartovat" ani neví, že je to smart phone. Pouze z toho telefonují. SMS nepíší, to se prý nedá (ale to je asi reakce na klávesnici, ne na SW). Koupili to proto, že to bylo velmi levné. Při pokusu o použití jako chytrý telefon by asi člověk narazil na ukrutně slabý HW, ale na telefonování to stačí dobře. Zákazník dostane co potřebuje a prodejce si odškrtne další prodaný chytrý telefon.
-
j (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
Znam celkem slusny mnoztvi lidi se "smartfounem" (prevazne s androidem) ... a nektere uz sem musel celkem neslusne poslat kam slunce nesviti, nebot meli predstavu, ze jim k jejich founu budu delat 24/7 hotline. 80% z nich ma porad nejaky problem. Vetsinou si stezujou, ze to vydrzi sotva den a porad to musej dobijet ... pak se jim dycky smeju, ze muj temer 10 let starej smarfoun se symbianem ... dobijim tak 1x tejdne. A kdybych mel foun bez systemu, vydrzel by mi mesic.
Pak jich taky ma hromada problem ... telefonovat. To je u telefonu celkem zasadni potiz. A uzivatelskou neschopnosti je to jen z casti. Jako cekat 10s nez se mi otevrou kontakty ... a dalsich 10s nez telefon zacne vytacet ... a pak ocekavat, ze neco zbuchne a zacit znova. Restarty jsou prevazne na dennim poradku. Oblibena rada vsemoznych "poradcu" ... "tak to preflashuj" coz v pripade BFu vede temer se 100% uspesnosti k totalni nefunkcnosti.
Jedinej clovek z tech nekolika desitek pouziva ten foun v rekneme "power" rezimu, ostatni ho pouzivaj presne tak, jako ho dostali => zadny aplikace neinstalujou, protoze to nanic nepotrebujou. Naopak se strasne divej, kdyz se jim tam objevi novej obrazek po te, co to pucej detem.
-
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.145.broadband14.iol.cz
Většina lidí co znám je počítačově gramotná, takže tyhle problémy nemají. Ti počítačově negramotní si bohužel občas mají problém i nainstalovat aplikaci, souhlas.
Souhlas že Android je křáp. Rychlé vybíjení baterky bývá někdy způsobené aplikací běžící na pozadí. Ovšem u pomalého otevírání kontaktů jsou většinou na vině různá "vylepšení", která cpou na telefony výrobci. Staré Windows Mobile měly dost podobné problémy. Nakonec i proto dneska MS výrobcům podobné nesmysly nedovoluje.
-
Karel (neregistrovaný) 93.90.162.---
S tím, jak se objevuje čím dál více chytrých telefonů s cenovkou pod 1500Kč, to bude ještě horší. Ale jako marketingově to vypadá dobře, ne?
Autor zprávičky
Roman Bořánek je redaktorem serveru Root.cz. Má rád Ubuntu a Android a nevadí mu, když se k open source míchá obchod a marketing.
-
- Hledá se specialista pro největší srovnávač v ČR
- PYTHON vývojář pro vývoj AI
- Systémový specialista
- .NET Core Developer - API, microservices, platební terminály
- PHP Programátor
- IT / AV technik pro konference
-
- Knihovny na SharePointu 1: co je to knihovna a jak do ní dostat soubory
- Kritické myšlení 8 - Racionální komunikace a argumentace
- Canva: grafika pro firmy a podnikatele
- Etiketa mailování
- Jak zvládnout trému a jiné obtíže při prezentaci
- Obsahová strategie III: Jak na persony
-
- IT SYSTEMS TECHNICIAN
- IT technik
- PYTHON vývojář pro vývoj AI
- Angular frontend developer
- IT / AV technik pro konference
- UX Kapitán/ka ke kormidlu!
-
- Knihovny na SharePointu 1: co je to knihovna a jak do ní dostat soubory
- Pokročilé vyhledávání na Google
- Knihovny na SharePointu 3: Akce se soubory v knihovně online
- Základy PPC reklamy v Google Ads a Skliku
- Etiketa mailování
- Obsahová strategie III: Jak na persony
Dále u nás najdete
Internet Info Root.cz (www.root.cz)
Informace nejen ze světa Linuxu. ISSN 1212-8309
Copyright © 1998 – 2019 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.