S hrami na linuxe je to zacarovany kruh. Ked niesu hry, lamy nadavaju, ze niesu hry. Ked su hry, linuxaci nadavaju ze niesu open-source. Ktore su open-source zpravidla nevynikaju grafikou, pretoze ich robili nadsenci programatori. A pri hrach patri grafika medzi najdolezitejsie prvky (niekedy sa to sice trochu prehana na ukor pribehu a hratelnosti, ale je to tak). Program na uctovnictvo nemusi vyzerat graficky vynikajuco aby mohol byt skvele pouzitelny… hra ano.
Nevím, jak jste na to přišel. Ty nejlepší hry nejsou graficky nic moc (i když v době jejich uvedení to mohlo být jinak). Jako příklady – Worms, Transport Tycoon, už zmiňovaná World of Goo, Uplink, Darwinia. Vážně jsem nenašel ani jednu hru s lepší grafikou, která by se těmhle uvedeým alespoň rovnala. Jasně, občas si člověk chce užít efekty přeplácanou FPS (F.E.A.R se mi taky dost líbil). Ale takový CounterStrike je světově nejúspěšnější FPS a taky existují stovky graficky lepších her :)
Presne tak, hratelnost, pribeh… proto treba ted na SNES emulatoru hraju Castlevanii 4. Problem v takovychto hrach, je ale takovy… kdo ma zajem porad dokola hrat nejake kulicky? Vzdyt to je oddechovka na 5–15minut, ale ne hra, kterou jde zabit cela nedele, kdyz se do ni dostanes a ne a ne se odtrhnout. Jeste, ze existuje Wine a mame tu moznost tam spustit ty hry, nativne napsane pro ten zly Windows… Deus Ex tam beha treba luxusne, starsi hra, ale zadne fps/rpg ji dodnes na Linuxu neprekonalo. Dale jsem treba spokojene paril IL2-Sturmovik, opet…dnes uz starsi, ale na Linuxu bez konkurence. Zkratka ten Wine je stale jedine reseni jak si obstojne zahrat, kulicky se muzou jit akorat tak kutalet…